تکنولوژی

تازه‌های شگفت‌انگیز NVIDIA در نمایشگاه CES 2017

نخستین سخنرانی از سلسله سخنرانی‌های CES. امسال با سخنرانی مدیر شرکت NVIDIA شروع شد. برای معرفی سخنرانی او مدیر CES  روی صحنه آمد و گفت که NVIDIA سال گذشته جزو ۵۰۰ شرکت برتر جهان بوده است. 

پس از او جنسن وان مدیرعامل NVDIA روی صحنه‌ای آمد که با تم رنگ سبز برند این شرکت تزیین شده بود. 

او پس از پخش ویدیویی که حوزه‌های مختلف مرتبط با محصولات این شرکت را نشان می‌داد گفت که محصولات این شرکت در طی سالهای گذشته در حوزه‌های مختلف از گیمینگ گرفته تا واقعیت ترکیبی (MIXE REALITY) ، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی به کار رفته است. 

جنسن وان با اشاره به اینکه با پردازش گرافیکی دستاوردهای زیادی در عرصه واقعیت مجازی به دست آمده گفت که حالا ما به ربات‌ها راه رفتن آموخته‌ایم و به خودروها رانندگی یاد داده‌ایم. 

مدیرعامل NVIDIA با اشاره به اینکه از طریق سرویس مثل توییچ تاکنون حدود ۶۰۰ میلیون بازی در حدود ۲ تریلیون دقیقه تماشا شده گفت که این شرکت امروز اولین شبکه اجتماعی G-Force را برای پخش زنده بازی‌ّا رونمایی می‌کند که نخستین پلت‌فرم گیمینگ است. 

در ادامه مدیرعامل این شرکت گفت که هنوز ۱ میلیارد نفر از کاربران کامپیوتر در جهان گیم بازی نمی‌کنند و یا به خاطر اینکه روی کامپیوتر خود سخت‌افزار مورد نیاز را ندارند قادر به بازی کردن بازی‌های مورد علاقه خود نیستند. به همین دلیل انویدیا یک پلت‌فرم ابری برای بازی معرفی کرده که دیگر کاربران اجباری به داشتن G-Force روی کامپیوتر خود ندارند. با این پلت‌فرم کاربران با یک کلیک از یک سیستم ویندوز یا اپل میتوانند به گیم‌های مختلف دسترسی داشته باشند. گیم‌هایی که بسیار حجیم‌اند و نیاز به قدرت پردازش گرافیک بالایی دارند از این طریق به راحتی توسط کاربران میتوانند بازی شوند. 

 

مدیرعامل انویدیا گفت که سرویس ابری گیم این شرکت از اوایل ماه مارس در دسترس خواهد بود و قیمت آن ۲۵ دلار برای ۲۰ ساعت بازی است که البته گران به نظر می‌رسد. 

در ادامه این جلسه مدیرعامل انویدیا از کنسول بازی و سرگرمی این شرکت به نام New Shild رونمایی کرد که ۱۱۹ دلار قیمت دارد و با استفاده از آن دسترسی کاملی به محتوای 4K سرویسهایی چون نت‌فلیکس و آمازون وجود دارد. 

در ادامه این سخنرانی و رونمایی طولانی مدیرعامل این شرکت از NVIDA SPOT رونمایی کرد که یک میکروفون هوشمند کوچک است که با دستیار هوشمند گوگل کار میکند و از طریق آن میتوان کارهای مختلفی را در خانه انجام داد مثلا پخش موسیقی روی تلویزیون یا بستن کرکره‌های هوشمند و تغییر درجه هوا. 

مدیرعامل انویدیا در بخش دیگری از سخنرانی طولانی خود در نمایشگاه CES به تلاش‌های مختلف این شرکت در حوزه رباتیک اشاره کرد و گفت که حالا یک پلت‌فرم هوشمند برای خودرو ارایه کرده است. یکی از راهکارهای این پلت‌فرم یک سخت‌افزار قدرتمند کامپیوتری برای نصب روی خودرونهاست که به سیستم نقشه NVIDIA متصل می‌شود. این سیستم XAVIER نام دارد که از پردازنده هشت هسته‌ای VOLTA GPU + برخوردار است. 

سیستم هوشمند کمک راننده و Auto Pilot این شرکت نیز به راننده در رانندگی بهتر کمک می‌کند همچنین با شناسایی حالت صورت راننده مراقب وضعیت او در حین رانندگی هست مثلا میتواند وضعیت چشمها و مسیر صورت و حرکات لب را متوجه شود. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا