تکنولوژی

لنوو هم هدست واقعیت مجازی تولید می‌کند

لنوو اخیرا از هدست واقعیت مجازی خود رونمایی کرد. نسخه‌ای آزمایشی که با رابط کاربری “Holographic” ویندوز 10 همخوانی دارد. هدست شرکت لنوو در مقایسه با هدست‌های “Oculus Rift” و “HTC Vive” از سایز و وزن بسیار کمتری برخوردار است. شرکت لنوو اعلام کرده که وزن نسخه نهایی این دستگاه 350 گرم خواهد بود درحالی که هدست Vive اچ‌تی‌سی 555 گرم وزن دارد. همچنین این هدست برای کاربران بسیار راحت طراحی شده که گفته می‌شود در ساخت آن از هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن الهام گرفته شده است و به‌جای ثابت کردن لنزها به وسیله یک نوار، آنها را در مقابل چشم کاربران معلق کرده است!

هدست از دو پنل 1440×1440 OLED برای صفحه نمایش بهره می‌برد که کیفیت نمایش بالاتری نسبت به Vive و Rift به کاربران ارائه می‌دهد. متاسفانه نسخه آزمایشی فعلا قابل استفاده نیست بنا براین نمی‌توان درباره نحوه کار آن در تست‌ها نظری قطعی ارائه داد. اما مطمئنا جزئیات بیشتری درباره کیفیت تصاویر این هدست‌ها وجود دارد که هنوز از آن بی‌خبریم.

سوال بعدی درباره نحوه کار دوربین شناسایی حرکات است، هدست از دوربین شناسایی حرکات پشت مختلف با شش درجه چرخش آزاد بهره می‌برد و این یعنی نیازی به دوربین‌های خارجی بر روی هدست نخواهد بود، اما شرکت هنوز این هدست را برای استفاده کاربران روانه بازار نکرده و نمی‌دانیم همخوانی رابط کاربری “Holographic” ویندوز 10 با این هدست‌ها جوابگو خواهد بود یا خیر. علاوه بر این شرکت لنوو از سنسور کنترل حرکات در این هدست استفاده نکرده و برای استفاده از آنها به تولیدکنندگان بازار که محصولاتی متناسب با رابط کاربری “Holographic” تولید خواهند کرد، اعتماد کرده است.

شرکت لنوو درمورد کارهایی که می‌توانید با این هدست انجام دهید گفته که تمامی برنامه‌های موجود در Windows Store در این دستگاه به سبک تئاتر به نمایش گذاشته خواهند شد و البته بعضی از نرم‌افزارهای هولولنز نیز قابلیت تبدیل جهت استفاده در این هدست را نیز خواهند داشت. هدست لنوو از دو دوربین در جلو بهره می‌برد که این یعنی حتی بدون قابلیت نمایش تصاویر به صورت اپتیکال توسط هولولنز، استفاده از برنامه‌های Mixed Reality ممکن خواهد بود.

هدست شرکت لنوو که هنوز نام‌گذاری هم نشده است، امسال با قیمیت بین 300 تا 400 دلار عرضه خواهد شد. لنوو گفته که قیمت گذاری هنوز بصورت قطعی تصویب نشده اما در محدوده 300 دلار خواهد بود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا