تکنولوژی

مدیر کسب‌وکارتان باشید نه کارمند آن

اگر مایلید که تجارت خود را به مرحله بالاتر ببرید، به عنوان این مقاله دقت کنید. اکثر افراد گرفتار انجام وظایف کسب‌وکار توسط خودشان می‌شوند. در حالی که این روش اصلا درست نیست. یکی از دلایل اصلی اینکه بعضی وظایف را شخصا بر عهده می‌گیریم، کسب درآمد بیشتر است. دلیل بعدی این است که معتقدیم کار را بهتر و سریعتر از بقیه اعضا می‌توانیم انجام دهیم.

اما باید بدانید این به تجارت شما کمکی نخواهد کرد! به عنوان یک کارآفرین شما به منزله ناخدای کشتی هستید و وظیفه دارید آن را به مراحل بالاتر هدایت کنید. اگر شخصا شروع به انجام وظایف کنید، دیگر کسی برای هدایت کشتی به مسیر صحیح وجود نخواهد داشت شاید یاعث شوید کشتی با سرعت بیشتری حرکت کند اما مسیری که کشتی می‌رود مشخص نیست ممکن است با همان سرعت زیاد به سخره برخورد کند! به عنوان یک صاحب تجارت اگر هرکاری به جز نوآوری و بازاریابی را انجام بدهبد، آن‌وقت با مشکل روبرو خواهید شد. در ادامه مواردی که باید به تنهایی روی آن تمرکز کنید آورده شده است.

 

تربیت مدیران جدید

وظیفه اصلی یک مدیر تربیت مدیران و سرگروه‌هایی است که بتوانند وظایف سخت و حیاتی را انجام دهند. سیستم شرکت بایستی به شکلی باشد که نیازی به کمک شما نباشد. طوری باشد که اگر برای چند ماه غیبت داشته باشید، شرکت به انجام وظایف و رشد خود ادامه دهد.

 

خودکار سازی سیستم

مطمئنا شما در همه زمینه‌ها متخصص و بی‌نقص نیستید درنتیجه دو کار مهم را باید انجام بدهید، اول جذب مشتری و دوم جذب استعدادها. اگر شرکت شما بتواند هردوی آنها را بصورت  خودکار انجام دهد، می‌توان گفت که شرکت شما در مرحله رشد طبیعی قرار دارد. زمانی که شرکت خود را به این مرحله رساندید، حالا وظیفه شما فقط شناسایی راه‌های تقویت کننده به منظور برداشتن گام‌های بلندتر خواهد بود.

 

برای پیروزی تلاش کنید، نه برای شکست!

حالا که وظیفه اجرای وظایف در شرکت برعهده شما نیست و شرکت در مرحله رشد طبیعی قرار گرفته، می‌توان نمایی وسیع و قابل درکی از تجارتتان داشته باشید. آنچه که برای کسب پیروزی در شرکتتان نیاز دارید را شناسایی کنید. برای به روز رسانی خود و تبدیل به یکی از بهترین‌ها در حیطه فعالیتتان زمان بگذارید. از دانشی که به دست می‌آورید برای پیشرفت تجارتتان استفاده کنید. بینش‌ و تغییرات در خط مشی داشته باشد، چون در طول زمان تاثیرات بزرگی در روند پیشرفت خواهند داشت.

 

تعیین مراحل انجام کار

اگر خودتان را از انجام  روزمره یک کار رها کنید، در یک مقطع کوتاه کاملا وقتتان آزاد خواهد شد. البته همیشه می‌توانید وظایف جدید را به عهده بگیرید اما این وظایف نباید خارج از حیطه‌ی نوآوری و بازاریابی باشد. وظیفه شما تعیین مراحل انجام کار است. زمانی که ابتکارات و طرح‌های اولیه به مرحله اجرایی برسند، می‌توانید از آن خارج شوید و وظیفه رسیدگی به آن را به رهبر بعدی سسیتم بسپارید.

به عنوان قدم بعدی، کاری که بیشتر از همه چیز زمان شما را در تجارت اشغال می‌کند را شناسایی کنید. مدیرانی که قابلیت انجام آن را دارند را پیدا کنید. اگر کسی را با قابلیت‌های مورد نیاز انجام آن پیدا نکردید، بایستی یک نفر جدید را استخدام کنید.

“Jinesh Parekh”مؤسس شرکت مشاوره “Ruby On Rail Development” است که انحصارا به عنوان شریک فنی با استارت‌آپ‌ها و تجارت‌های کوچک فعالیت می‌کند. “Jinesh” دانش‌آموزان و کارآفرینان  را در مسیر موفقیت آموزش و مشاوره می‌دهد و از این طریق به جامعه خود خدمت می‌کند. شما هم می‌توانید در آینده تجریبات خود را در اختیار کسب‌وکارهای نوپا بگذارید تا استارت‌آپ‌ها هم بتوانند به سرعت در مسیر درست رشد کنند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا