تکنولوژی

در استارت‌آپ چه کارهایی را به دیگران بسپاریم؟

به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک، یک مسئله همواره حقیقت دارد: در طول روز بیشتر از نیازتان اوقات بیکاری دارید. اما همینطور که کسب و کارتان گسترش پیدا می‌کند ممکن است گاهی اوقات احساس کنید به‌دلیل کمبود وقت در حال درجا زدن هستید و حتی به اینکه تاسیس استارت‌آپ کار درستی بوده هم شک کنید. در بسیاری از استارت‌آپ‌های موفق، با اینکه مدیران توانایی کافی برای مدیریت و اجرای وظایف مختلف را دارند، اما ترجیح می‌دهند خودشان را به انجام چند وظیفه محدود کنند چرا که طبق آمار تنها 2 درصد از مدیران قادر به اجرای موفقیت آمیز چند وظیفه به طور همزمان هستند به همین دلیل ترجیح می‌دهند خیلی خودشان را درگیر وظایف و برنامه‌های متفرقه نکنند.

خوشبختانه برای رهایی از محدودیت‌ها و داشتن وقت کافی در طول روز برای رسیدگی به‌امور حیاتی کسب و کار، یک راه حل مناسب وجود دارد: وظایفی که نمی‌توانید به‌تنهایی انجام دهید را به دیگران محول کنید. این ایده  بسیار مناسب و کاربردی است اما با این حال این سوال مطرح می‌شود که کدام وظایف را باید به دیگران محول کرد و کدام وظایف را باید شخصا بر عهده گرفت؟

در اینجا 5 وظیفه که رسیدگی به آنها در آینده نزدیک را باید به دیگران محول (outsource) کنید را برایتان نام‌ برده‌ایم:

1-وظایف اجرایی:

بیایید روراست باشیم، وظایف و فعالیت‌های اجرایی بیشتر از هرچیزی وقتگیر هستند. هرچه وظایف اجرایی بیشتری را برعهده بگیرید به‌همان مقدار زمان کمتری برای رسیدگی به امور حیاتی کسب و کارتان خواهید داشت.

از آنجایی که محول کردن امور و وظایف اجرایی به دیگر گروه‌ها‌ مزایای بسیار متعددی دارد، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم هرچه سریع‌تر این مسئله را در دستور کارتان قرار دهید. اگر بتوانید نیروها و منابع مناسب جهت محول کردن این وظایف به آنها را پیدا کنید، دیگر هیچ‌گاه شخصا به امور اجرایی رسیدگی نخواهید کرد.

2-آی‌تی و امنیت آنلاین

بدون شک چیزی بدتر از تلاش برای مدیریت و حل مشکلات آی‌تی و امنیت آنلاین توسط خودتان وجود ندارد. به‌جرات می‌توان گفت اگر این وظیفه را به کارشناسان و متخصصین فعال در این زمینه ارجاع ندهید و همچنان بخواهید شخصا به این امور رسیدگی کنید، احتمال تعطیلی طولانی مدت و حتی ورشکست شدن کسب و کارتان بسیار زیاد خواهد بود.

به‌همین دلیل لازم است رسیدگی به امور آی‌تی و امنیت شبکه خود را به شرکت های ارائه دهنده خدمات در این زمینه بسپارید. زمانی که این کار را انجام دهید، خواهید دید که دسترسی به متخصصین مورد نیاز برای حل مشکلات آی‌تی چقدر حیاتی است و از این بابت دیگر هیچ دغدغه‌ای نخواهید داشت.

توصیه: پیشنهاد می‌شود با گسترش کسب و کارتان، یک تیم متخصص آی‌تی را استخدام کنید.

3-تولید محتوا:

محتوای باکیفیت امروزه از اهمیت بالاتری نسبت به گذشته برخوردار است. از وب‌سایت شرکت گرفته تا ایمیل‌هایی که به مشتریان ارسال می شود، همگی باید توسط افرادی نوشته شوند که قابلیت خلق محتوای متناسب با نیازهای مشتریان و علاقه‌مندان را داشته باشند. حتی اگر فکر می‌کنید که نویسنده و تولیدکننده محتوای قهاری هستید، باید بدانید که به‌عنوان صاحب یک کسب و کار در طول روز زمان کافی برای رسیدگی به این امور را ندارید.

با سپردن وظیفه خلق محتوا به منابع خارج از شرکت، در حقیقت زمان کافی برای تمرکز دقیق بر روی آنچه که دقیقا شرکت شما به آن نیاز دارد را به‌دست خواهید آورد. زمانی که به این سطح از آگاهی برسید که محتوا چه نقش حیاتی در پیشرفت شرکت شما دارد، مطمئنا بدون اتلاف وقت این وظیفه را به یک منبع و یا نیروی متخصص محول خواهید کرد.

4-امور متفرقه

تقریبا همه‌ی مدیران حرفه‌ای می‌دانند که وظایف و امور متفرقه در حقیقت ترمز کسب و کار را می‌کشند. این دسته از امور در ابتدا بسیار کوچک و جزئی به‌نظر می‌رسند اما در طول زمان خواهید دید که به‌دلیل رسیدگی بیش از حد به این امور، کسب و کار شما خلاقیت گذشته خود را از دست داده است.

برای مثال ممکن است در طول روز بارها برای صرف چای یا قهوه سراغ دستگاه قهوه ساز بروید و یا بخواهید دستگاه فاکس یا پرینتر را شخصا تعمیر و دستکاری کنید. به‌جای اینکه خودتان را مشغول سر و کله زدن با این امور کنید، پیشنهاد میکنیم یک یا چند کارمند خدماتی کارآمد را استخدام کرده و فکرتان را روی امورات مهم‌تری متمرکز کنید.

5-طراحی

همانند تولید محتوا، نیاز به یک دستیار مسلط به طراحی در زمینه‌های مختلف هم از اهمیت زیادی برخوردار است. برای مثال در مواقعی که بخواهید طراحی وبسایت یا خبرنامه‌تان را متحول کنید، مطمئنا وجود یک طراح توانمند برایتان ضروری خواهد بود.

حتی اگر به مهارت‌های طراحی خودتان ایمان دارید، باز هم زمان کافی برای انجام پروژه‌های طراحی را نخواهید داشت و از اینرو باید به‌فکر محول کردن این وظیفه به یک متخصص و طراح حرفه‌ای باشید.

سخن پایانی

این 5 مورد تنها بخشی از وظایفی هستند که با گسترش کسب و کارتان بایستی رسیدگی به‌آنها را به منابع، افراد و گروه‌های دیگر محول (outsource) کنید. با توسعه استارت‌آپ، به‌عنوان یک مدیر موفق باید به‌دنبال راهکار‌ها و موقعیت‌های جدیدی جهت استفاده بهینه از زمان خود در طول روز باشید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا