تکنولوژی

از اپل شکایت شد

همه می‌دانیم که استقاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی ممنوع است اما بعضی افراد به انجام این کار اشتباه اصرار دارند. متاسفانه در بعضی موارد این عمل اشتباه منجر به وقوع تصادفات مصیبت باری شده است، برای مثال حادثه 24 دسامبر سال 2014 که دختر5 ساله با نام “Moriah Modisette” پس از اینکه خودرویی با سرعت 65 مایل در ساعت با عقب خودرویی که او در آن قرار داشت برخورد کرد، جان خود را از دست داد.

حال به نظر می‌رسد که “James” و “Bethany” والدین این کودک شکایتی را علیه اپل تنظیم کرده‌اند. بنا به گزارش Courthousenews به نظر می‌رسد که اپل با این ادعا که کاربران در تنظیمات “FaceTime” می‌توانند این اپلیکیشن را هنگام رانندگی غیر فعال کنند به دفاع از خود پرداخته است. با وجود این خانواده “Modisette” معتقدند که اپل در ارائه صحیح این ویژگی موفق نبوده و نسخه نا‌امن و نامطمئن این برنامه را در اختیار کاربران قرار داده است. در متن دفاعیه آمده است که “شرکت مدافع(اپل) جهت جلوگیری از چنین اتفاقات ناگواری از جمله حادثه مربوط به خانواده “Modisette” از تاریخ 12 دسامبر 2008 یعنی از زمانی که درخواست ثبت “سیستم بازدارنده استفاده از اپلیکیشن‌ها در هنگام رانندگی” را به سازمان ثبت اختراعات ایالات متحده ارائه کرده، از این سیستم برخوردار بوده است”.

این خانواده علاوه بر جرایم کیفری، به دنبال خسارات مالی مرتبط با این حادثه نیز هستند. اپل هنوز رسما نظری درباره دادخواست این خانواده مطرح نکرده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا