تکنولوژی

هرآنچه که از سرفیس پرو 5 می‌دانیم

انتظار می‌رود سرفیس پرو 5 در رده جذاب‌ترین دستگاه‌های سال 2017 قرار بگیرد و شایعات با حداکثر توان سعی در پیش‌بینی ویژگی‌های آن دارند. با در نظر داشتن اینکه سرفیس پرو 4 به عنوان دستگاهی قدرتمند با هدف جایگزینی لپتاپ‌ها رونمایی شد، جانشین آن یعنی سرفیس پرو 5، باید مشخصات تاثیرگذارتری نسبت به مدل قبلی داشته و دارای قابلیت‌های لازم برای بردن رقابت به مرحله بعدی باشد.

با توجه به برنامه‌های شرکت مایکروسافت درباره سرفیس پرو 5، به نظر می‌رسد این شرکت هنوز پیشتاز این عرصه تلقی می‌شود. در ادامه همه اخبار درباره این دستگاه در حال ظهور را در اختیارتان گذاشته‌ایم.

 

مشخصات سرفیس پرو 5

در بخش مشخصات، جا دارد که اشاره‌ای داشته باشیم به عقد قرارداد مایکروسافت با “کوالکام” (Qualcomm) و رونمایی از ویندوز 10 با پردازشگرهای “ARM” که احتملا منجر به تولید سرفیس‌های نسل جدید با استفاده از چیپ‌های اسنپدراگون شرکت کوالکام به جای چیپ‌های شرکت اینتل خواهد شد. استفاده از پردازشگرهای اسنپدراگون با سرفیس پرو 5 این امکان را می‌دهد که سرفیس جدید عملکرد بهتر باتری و احتمالا استفاده از ویژگی LTE در اتصال داده تلفن همراه را به بهترین نحو ممکن به رخ رقبا بکشد.

از طرف دیگر، خط تولید سرفیس پرو همواره قصد در تلفیق قدرت کامپیوترهای خانگی و تبلت‌های قابل حمل را داشته، بنابراین بکارگیری چیپ اینتل در تحقق این هدف از چیپ اسنپدراگون معقولانه‌تر به نظر می‌رسد. شاید مایکروسافت، سرفیس پرو 5 با چیپ اسنپدراگون را رونمایی کند و سپس مدل قوی‌تر سرفیس پرو 5 را با پردازشگر “Kaby Lake” اینتل معرفی کند.

جدا از قدرت پردازشگرها، شایعات نوید یک “Surface Pen” به‌روزشده با باتری قابل شارژ و امکان شارژ بی‌سیم در هنگام اتصال آن به تبلت را می‌دهد. “Surface Pen” در حال حاضر به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق خاصیت مغناطیسی، قلم را به تبلت بچسبانند تا از گم شدن قلم جلوگیری شود اما به دلیل نداشتن قابلیت شارژ، باید از باتری‌های AAA استفاده کرد.

شایعات قدیمی‌تر در مورد سرفیس 5، ادعا می‌کردند که تبلت آن از نمایشگر 2K بهره می‌گیرد اما مایکروسافت مدل‌های قوی‌تر با صفحه نمایش 4K را با قیمیت‌های بالاتر را نیز رونمایی خواهد کرد. در سرفیس پرو 5 بایستی شاهد پیشرفت‌هایی در بخش پورت‌های اتصال باشیم، علی‌الخصوص جایگزینی پورت USB نسل سوم با پورت‌های نوع C که برای شارژ کردن نیز می‌توان از آنها بهره گرفت. شایعات بیشتر حاکی از ارتقاء و بهبود کیفیت دوربین، وای‌فای و اتصال بلوتوث در سرفیس پرو نسل جدید است.

 

تاریخ رونمایی سرفیس پرو 5

تا زمان رونمایی از سرفیس پرو 5 بعضی از ویژگی‌ها کمی مبهم هستند اما تا بهار 2017 نباید انتظار رونمایی از این دستگاه را داشته باشیم. در اکتبر 2015، مایکروسافت از سرفیس پرو 4  رونمایی کرد و بعضی معتقد بودند که جانشین آن در اکتبر2016 رونمایی خواهد شد اما مایکروسسافت در رویداد اکتبر امسال تنها از”سرفیس استودیو” و “سرفیس بوک i7” پرده برداری کرد. با رونمایی نکردن از سرفیس 5 در این تاریخ، حالا همه منتظر ظهور آن در سال 2017 هستند.

مایکروسافت آماده رونمایی از آپدیت جدید برای ویندوز10 در بهار 2017 است و احتمالا رونمایی از سرفیس پرو 5 در آن زمان یا مدت کوتاهی بعد از آن خواهد بود.

 

قیمیت سرفیس پرو 5

هنوز جزئیات دقیقی از قیمت این تبلت بی‌نظیر منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود سرفیس پرو 5 مشابه نسل قبلی خود قیمیت گذاری و وارد بازار شود، این یعنی قیمت ورژن‌های مختلف سرفیس نسل 5 بایستی مشابه قیمت سرفیس پرو 4 در زمان رونمایی باشند.

احتمالا باید شاهد رده بندی‌های مختلفی در سرفیس 5 باشیم، مدل‌ها با پردازشگر i3 شروع و تا i7 ادامه می‌یابند البته به همراه حافظه داخلی و RAM که برای کاربران عادی تا کاربران حرفه‌ای متفاوت خواهد بود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا