تکنولوژی

مایکروسافت می‌تواند اولین شرکت تریلیون دلاری باشد

ماه فوریه 2015 ارزش بازاری سهام شرکت اپل از رقم 710 میلیارد دلار گذشت. در آن زمان شرکت اپل به عنوان اولین شرکت در تاریخ با ارزش بیش از 700 میلیارد دلار شناخته شد. این غول صنعت تکنولوژی بعد از آن زمان، روند افزایشی داشت و به سمت ارزش 775 دلار صعود کرد و بعد از آن در جایگاه فعلی یعنی ارزش 617 میلیارد دلار ایستاد. Michael Markowski، تحلیل‌گر سایت  Equitiesگزارشی داد که در آن اعلام کرده بود مایکروسافت با وجود اینکه در جدول در جایگاه سوم بعد از اپل و آلفابت قرار می‌گیرد، شانس این را دارد که اولین شرکتی باشد که ارزشی بیش از یک تریلیون دلار دارد. لیست ارزیابی زیر، 5 شرکت عمومی برتر حوزه تکنولوژیک در آمریکا را معرفی می‌کند.

· شرکت اپل  617 میلیارد دلار

· شرکت آلفابت 548 میلیارد دلار

· شرکت مایکروسافت 492 میلیارد دلار

· شرکت آمازون 359 میلیارد دلار

· فیسبوک 333 میلیارد دلار

طبق گفته Markowski، مایکروسافت شانس بیشتری نسبت به اپل برای رسیدن به جایگاه ارزش 1 تریلیون دلاری دارد زیرا شرکت تولید کننده نرم‌افزاری مانند مایکروسافت نسبت به شرکت تولید کننده سخت‌افزاری مانند اپل، به کاربران و مشتریان بیشتری دسترسی دارد. این تحلیل‌گر همچنین عنوان کرد که خرید سایت LinkedIn به افزایش ارزش مایکروسافت کمک ویژه‌ایی کرده است زیرا درآمد و ارزش شبکه‌های اجتماعی بسیار بالاست.

برای رسیدن به ارزش 1 تریلیون دلار، مایکروسافت باید قیمت سهام خود را دو برابر کند. این شرکت باید برای سایتی مانند LinkedIn تا سال2020، 700 میلیون کاربر جذب کند(تعداد کاربران LinkedIn  درحال حاضر 433 میلیون نفر است). طبق نظر Markowitz تنها رقیب مایکروسافت برای رسیدن به جایگاه ارزش 1 تریلیارد دلاری، آلفابت است. این تحلیل گر معتقد است اپل را در این رقابت فعلا جایگاهی ندارد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا