تکنولوژی

Live Audio؛ پادکست فیسبوکی

شبکه اجتماعی فیسبوک اعلام کرد که قابلیت جدید خود را به نامFacebook Live Audio  منتشر خواهد کرد. این قابلیت مشابه فیچر Live Streaming  فیسبوک است که چندی پیش منتشر شد، با این تفاوت که live Audio بدون ویدیو و تصویر ارائه می‌شود و در حقیقت نوعی رادیوی فیسبوکی است.

این شرکت برای راه اندازی این سرویس با رسانه‌هایی همچون BBC World و Harper Collins مشارکت داشته و اعلام کرده است که تا سال آینده ، دیگر شرکت‌ها و افراد عادی نیز قادر خواهند بود از این سرویس استفاده کنند، البته  فیسبوک به زمان خاصی در این مورد اشاره نکرد.

این قابلیت، آخرین سرویس منتشر شده فیسبوک به منظور استفاده از تکنولوژی پخش زنده است و تلاشی دیگر در جهت تشویق  1.8 میلیارد کاربر این شبکه، برای استفاده از این شبکه اجتماعی است.

فیسبوک برای قابلیت Live Video  خود، سرمایه گزاری هنگفتی کرده است. این شرکت همچنین هفته گذشته برنامه 360-live  videos  را نیز منتشر کرده است. برنامه‌ایی که طی آن بیننده می‌تواند بالا، پایین و دیگر زوایای تصویر را نیز مشاهده کند.

اما استفاده انحصاری از صدا، مسیر جدیدی است. فیسبوک اعلام کرده که یکی از مزایای این ویژگی، قابلیت استفاده آن توسط کاربرانی است که در برخی مناطق خاص، به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارند و نمی‌توانند ویدیو بارگزاری کنند.

تنها مشکلی که وجود دارد برای افرادی است که آیفون دارند. اگر آیفون دارید و می‌خواهید به برنامه Live Audio فیسبوک از طریق اپلیکیشن سیستم عامل IOS گوش دهید، باید این برنامه را باز نگه داشته و از آن خارج نشوید ولی اگر گوشی اندرویدی دارید ، قادر هستید همزمان با اجرای این سرویس، از برنامه خارج شوید و به دیگر کارها برسید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا