تکنولوژی

خطرساز شدن خودروهای بدون راننده Uber

بهتر است دوچرخه سواران سان‌فرانسیسکو در صورت مشاهده خودروهای بدون راننده Uber بیشتر مراقب باشند! با توجه به اظهارات ائتلاف دوچرخه سواران سان‌فرانسیسکو، خودروهای بدون راننده حرکات مخاطره آمیزی در مسیر دوچرخه سواران داشته‌اند که ممکن است منجر به ایجاد تصادف بشود.

یکی از سخنگویان شرکت “Uber” این هفته در مصاحبه با “Guardian” تایید کرد که “مهندسین ما در حال کار بر روی این مسئله هستند” و در ادامه گفت که به تکنسین‌های حاضر در خودروها گوشزد شده که کنترل خودروها را در هنگام دور زدن به سمت راست در جاده‌های دارای مسیر دوچرخه، در دست بگیرند.

با اینکه این خبر می‌تواند از نگرانی‌های دوچرخه سواران در این شهر بکاهد، “Brian Weidenmeier” مدیر اجرایی ائتلاف دوچرخه سواران، مشخصا هنوز نگران این قضیه است. “Weidenmeier” در پست آخر خود، گفته سریعا پس از رونمایی از خودروهای اتوماتیک شرکت “Uber”، درون یکی از این خودروها نشسته است. او گفته خودرو 2 مرتبه گردش به راست‌های خطرناکی به درون مسیر دوچرخه سواران داشت و در ادامه گفت چنین گردش به راست‌هایی که او آن‌ها را خطرناک و غیرقانونی توصیف می‌کند، دلیل اصلی ایجاد تصادف بین خودروها و دوچرخه‌سواران و در ادامه آن مصدومیت و تلفات خواهد بود.

“Weidenmeier” اینگونه ادامه داد: “من در مورد مخاطرات ایمنی تکنولوژی خودروهای بدون سرنشین “Uber” با کارکنان و تیم مهندسی این شرکت صحبت کردم. آنها در پاسخ به من گفتند که بر روی این مسئله کار خواهند کرد. اما دو روز بعد این تکنولوژی را در خیابان‌های سان‌فرانسیسکو به اجرا گذاشتند. استفاده از تکنولوژی خودروهای اتوماتیک در خیابان‎های شهر قبل از اطمینان حاصل کردن از امنیت آن، قابل قبول نیست”.

البته خیلی از رانندگان در تعجب‌اند که چرا “Uber” هنوز آزمایش خودروهای بدون راننده خود را در خیابان‌ها ادامه می‌دهد؟ چون سازمان وسایل نقلیه موتوری اصرار دارد که شرکت “Uber” برای آزمایش این خودروها به مجوز نیاز دارد، اما شرکت “Uber” مخالف این قضیه است. 

زمانی که سازمان وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد که “Uber” برای آزمایش این خودروها به مجوز ویژه‌ای نیاز دارد، شرکت “Uber” اعلام کرد که در تمامی خودروهای در حال آزمایش یک تکنسین حضور دارد و به طور مرتب حرکات خودرو را زیر نظر و تحت کنترل دارد و در صورت نیاز می‌تواند در کنترل خودرو دخالت کند.

حال سازمان وسایل نقلیه موتوری این شرکت را تهدید به اقدامات قانونی در این زمینه کرده، این در حالی است که “Ed Lee” شهردار سان فرانسیسکو خطاب به “Uber” گفته: ” آزمایشات ترسناک و بدون مجوز خودروهای اتوماتیک خود را متوقف کنید.”

اما “Uber” هنوز بر روی مواضع خود پافشاری می‌کند و معتقد است تا زمانی که تکنسین‌ها درون خودروها مستقر هستند، نیازی به هیچ گونه مجوز خاصی نخواهد بود. “Anthony Levandowski” به نمایندگی از شرکت “Uber” جمعه گذشته اعلام کرد: “با نهایت احترام، با تفاسیر قانونی سازمان وسایل نقلیه موتوری از قوانین جدید خودروهای اتوماتیک، کاملا مخالف هستیم.”

از آنجایی که “Uber” در برابر مخالفت‌های سازمان وسایل نقلیه موتوری قصد دارد آزمایش خودروی “Volvo XC90s” را ادامه دهد، به نظر می‌رسد حل این قضیه فعلا دور از تصور باشد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا