تکنولوژی

انیمیشن‌های دیزنی در گذر زمان

کمپانی انیمیشن والت دیزنی فعالیت جدی خود را سال 1937 با کارتون سفیدبرفی و هفت کتوله آغاز کرد. این انیمیشن ساز بزرگ امسال هم با فیلم زوتوپیا وارد بازار شد که طرفداران فراوانی هم پیدا کرد. در این حدود 80 سال دیزنی بیش از 45 فیلم سینمایی انیمیشنی ساخته است که همگی از بهترین‌های دنیا بوده‌اند.

اگر کارتون‌های این کمپانی را با رقبا مقایسه کنید، می‌بینید حتی فیلم‌هایی که چند سال بعد هم آمدند با انیمیشن‌های قبلی دیزنی قابل رقابت نیستند. این برتری تقریبا همیشه وجود داشته است.

سال 1940 هم دیزنی انیمیشن پینوکیو را ساخت که بعدها هم چندین فیلم و کارتون با این موضوع ساخته شد. تحول بعدی شاید سال 1950 بود که این کمپانی سیندرلا را معرفی کرد و این کاراکتر هنوز هم بعد از 66 سال شناخته شده است. اگر 10 سال دیگر به جلو برویم به زیبای خفته می‌رسیم که سال 1959 ساخته شد و فروش بسیار قابل توجهی داشت. اگرچه تمام انیمیشن‌های این کمپانی انقلابی در این صنعت بودند اما در این مسیر انیمیشن علاالدین که سال 1992 و شیر شاه  که سال 1994 ساخته شد را نباید فراموش کرد. کارتون فروزن محصول 2013 از دیزنی انیمیشن هم آنچنان برای کودکان جذاب بود که به سرعت تمام کیف و لباس‌های بچه‌ها را به خود اختصاص داد. در ادامه ویدئوی مربوط به کمپانی دیزنی در گذر زمان را از دست ندهید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا