تکنولوژی

اتحاد بزرگان تکنولوژی علیه تروریسم در اینترنت

مایکروسافت، گوگل، فیسبوک و توییتر یک همکاری بزرگ را با یکدیگر آغاز کارده‌اند تا مانع انتشار محتوای تروریستی در شبکه‌های خود شوند. این شرکت‌های بزرگ با به اشتراک گذاشتن پایگاه داده یکدیگر مانع انتشار تصاویر و ویدئوهای تروریستی در فضای اینترنت می‌شوند.

با توجه به همکاری فیسبوک، توییتر، یوتوب و مایکروسافت علاوه بر اینکه محتویات تروریستی از این شبکه‌ها حذف می‌شود، بلکه سعی می‌شود تا انتشار دهندگان این فایل ردیابی شوند.

پس از اینکه عکس و فیلم‌های تروریستی شناسایی شوند این کمپانی‌ها آنها را با Hashهای مخصوصی علامت می‌زنند تا اگر در شبکه‌های دیگر اجتماعی هم منتشر شدند، مدیران آنها بتوانند به سادگی مانع گسترش این نوع محتوا شوند.

البته این الگریتم جدید به خودی خود هیچ فایلی را پاک نمی‌کند، بلکه فقط آنها را شناسایی می‌کند و هر کمپانی با توجه به مقررات و تصمیمات خود، این فایل‌ها را تک تک حذف می‌کند. این الگریتم جدید و همکاری باعث می‌شود تا سرعت کار هم بسیار بالاتر برود و این محتوای مضر به سرعت پیدا شود تا از پخش شدن آن زودتر جلوگیری شود.

این کمپانی‌ها پس از به اجماع رسیدن اعلام کردند که محتوای تروریستی در شبکه‌های آنها هیچ جایی ندارد و باید آن را حذف کرد. این شرکت‌ها اعلام کردند فعالیت‌های تروریستی در فضای آنلاین هیچ جایگاهی ندارند و امیدوارند برای همیشه تروریسم از میان برداشته شود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا