تکنولوژی

آینده‌ای هوشمند برای پرداخت‌های دیجیتال

پرداخت‌ پول یکی از عمیق‌ترین گسل‌هایی است که در سال 2016 در صنعت سفر و گردشگری آزمایش شده است. از نحوه پرداخت اجاره مکان از طریق Airbnb گرفته تا پرداخت هزینه حمل‌ونقل با سرویس اوبر، از هزینه بلیت هواپیما تا رزرو رستوران، امسال افراد با چالش‌ها و راهکارهای زیادی مواجه شدند که در بخش‌های مختلف ظهور کردند.

گزارش اخیر Skift Trends می‌گوید: «کیف پول دیجیتال Venmo تنها در ژانویه 2016 بیش از یک میلیارد دلار را پردازش کرده و استفاده از آن همچنان زیاد است. سیستم Apple Pay در اکتبر 2014 در میان گمانه‌زنی‌های فراوان راه‌اندازی شد، اما اکنون بیش از دو میلیون نقطه فروش در آمریکا دارد و به سرعت در حال رشد است. استرالیا، کانادا، انگلستان و چین نیز به لیست کشورهایی پیوسته‌اند که Apple Pay اکنون در آنها فعال است. شرکت‌های Airbnb، دلتا، اکسپدیا، هتل تونایت، لیفت، پرایس‌لاین و اوبر همگی Apple Pay را پذیرفته‌اند و از زمان راه افتادن پول بیت‌کوین در سال 2009، بیش از 142 میلون تراکنش به واسطه آن پردازش شده است.» در این مقاله چند استارت‌آپ را که در بحبوحه رشد یافتن این تکنولوژی‌های پرداخت جدید و موانع آن شکل گرفته‌اند مرور می‌کنیم؛ از شرکت‌هایی که به گردشگران کمک می‌کنند برای سفرهای خود امتیاز کسب کنند، تا آنهایی که کمک می‌کنند مخارج سفرتان را به سادگی و از طریق ارسال یک پیام کوتاه بپردازید.

 

1) UTU

شرکت UTU برای حل یک مشکل متداول راه‌اندازی شد. اینکه چطور می‌توان یک مشتری وفادار را به یک مشتری خوشحال و راضی تبدیل کرد؟ پاسخ به این سوال آسان بود و شرکت UTU با راه‌اندازی یک پلت‌فرم جایزه‌دهی انعطاف‌پذیر به مشتریان وفادار که مشابه آن تاکنون وجود نداشت، این مساله را حل کرد. این استارت‌آپ به گردشگران امکان می‌دهد امتیازهایی را به عنوان جایزه در منزل خود یا هر جای دیگری، به دست آورند، جمع کنند و در جای مناسب از آنها استفاده کنند. شرکت UTU به واسطه یک تجربه واقعی بین بازرگانان، مشتریان و برندها در سراسر دنیا ارتباطی فرامرزی ایجاد می‌کند. این پلت‌فرم به کسب‌وکارها یا بازرگانان امکان می‌دهد به مشتریان بالقوه خود دسترسی پیدا کنند، آنها را در مسائل اجتماعی درگیر کنند، پاسخگوی نیازهای آنها باشند و به آنها پاداش دهند. کاربران UTU می‌توانند در فروشگاه‌هایی مثل زارا، استارباکس، بوتس، تام اند تام و هوم‌پرو از امتیازهایی که کسب‌ کرده‌اند استفاده کنند.

 

2) TravelBank

این شرکت در سال 2015 در سان‌فرانسیسکو راه‌اندازی شد و یک سیستم مخارج مسافرت است که کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را هدف قرار داده است. نرم‌افزار هوشمندی که TravelBank تولید کرده، فرآیند مدیریت بودجه را اتوماتیک‌سازی می‌کند، به طوری که با پیش‌بینی هزینه‌های سفر، اگر کاربران آن به هر دلیلی با کمبود بودجه در طول سفر مواجه شوند، به آنها پول می‌رساند.طبق اعلام سایت Conferma via Pymts، سالانه معادل 33 میلیارد دلار از وقت کارمندان هدر می‌رود، چون آنها نمی‌توانند فرآیندهای مدیریت هزینه‌های خود را اتوماتیک‌سازی کنند. 66 درصد مدیران مالی شرکت‌ها از روند فعلی مدیریت هزینه‌ها ناراضی هستند و اکثریت آنها فکر می‌کنند روند فعلی مدیریت هزینه‌ها یا خیلی طولانی است یا خیلی گران. موسسان TravelBank می‌گویند ما با هدف پرداختن به این مسائل تنها با یک محصول، سعی کردیم این مشکل را حل کنیم. آنها کارشان را با یک الگوریتم هوشمند که بودجه سفر را به طور دقیق و بر اساس قیمت‌گذار‌ی‌های واقعی پیش‌بینی می‌کند، شروع کردند. این الگوریتم هزینه بلیت هواپیما، حمل‌ونقل زمینی، وعده‌های غذایی و… را در نظر می‌گیرد.

 

3) Akruu

تعهد افراد در برنامه‌های وفاداری در حال کاهش است و محدودیت‌هایی که درآمد اینترنتی اعمال می‌کند، در این موضوع نقش دارد. به همین منظور، سرویسی به نام Akruu که یک پلت‌فرم پیشرفته است راه‌اندازی شده است. این سرویس به اعضای خود کمک می‌کند با اعلام پیشنهادهای تبلیغاتی یا تکمیل فعالیت‌هایی مانند خرید آیتم‌هایی از فروشگاه‌های آنلاین مشارکت‌کننده، پاسخ دادن به نظرسنجی‌ها یا کمک به خیریه، امتیازاتی به دست آورند. تحقیقات نشان می‌دهد گردشگران به طور خاص دوست دارند نسبت به مکان‌هایی که زیاد از آنجا خرید کرده‌اند، وفاداری داشته باشند. شرکت Loylogic که موسس Akruu بوده در یک نظرسنجی از 5000 نفر که دائما در حال سفرهای خارجی هستند مشخص کرده حدود 80 درصد پاسخ‌دهندگان حاضرند برای ثبت نام در یک جامعه آنلاین که روش‌های مختلفی برای کسب امتیاز در برنامه وفاداری آنها ارائه می‌دهد، وقت بگذارند. از این 80 درصد، حدود 60 درصد اذعان کرده‌اند که دوست دارند همواره از فرصت‌های کسب‌ امتیاز مطلع باشند.

 

4) Velocity

قبل از اینکه رایانش ابری به یک جریان اصلی در دنیا تبدیل شود، تام برونو، موسس Velocity دیدگاه خود را برای تاسیس این شرکت بر اساس آن قرار داد. Velocity یک اپلیکیشن رزرو رستوران است که در حال حاضر در نیویورک، لندن، سان‌فرانسیسکو، لس‌آنجلس و میامی فعالیت می‌کند. بیش از 1100 رستوران از طریق این اپلیکیشن در دسترس هستند. این شرکت در سال 2003 تاسیس شده و اکنون 123 نفر پرسنل دارد.

 

منبع: Skift.com

منبع : دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا