تکنولوژی

موتورولا فعلا ساعت هوشمند نمی‌سازد

موتو 360 شرکت موتورولا را باید اولین اسمارت واچ پوشیدنی اندروید با طراحی گرد بدانیم، ویژگی که بعدها اسمارت واچ‌های اندرویدی دیگر نیز از آن بهره گرفتند و شرکت موتورولا را به صدر رقابت در بازار این گجت پوشیدنی رساند.

حالا اما اوضاع تغییر کرده است. شرکت “Lenovo” که به عنوان شرکت مادر موتورولا فعالیت  می‌کند، در مصاحبه با “The Verge” اعلام کرد فعلا قصد تولید نسل جدید اسمارت واچ موتورولا را همزمان با نسل جدید سیستم عامل گوگل “Android Wear 2″، نخواهد داشت.

با توجه به گفته‌های “Shakil Barkat” مدیر بخش توسعه جهانی محصولات موتورولا:  شرکت در حال حاضر شوق کافی در بازار برای ساخت و رونمایی از اسمارت واچ جدید ، نمی‌بیند. او البته احتمال تولید مجدد این محصول را رد نکرد و در این باره اظهار داشت که بالاخره روزی مشتریان قدر داشتن یک گجت بر روی مچ دستشان را خواهند دانست.

آخرین مدل اسمارت واچ شرکت موتورولا، نسل دوم “Moto 360” بود که در اکتبر 2015 رونمایی شد.

دیگر تولید کنندگان گجت‌های پوشیدنی از جمله “LG”  و “Huawei” نیز قبلا اعلام کرده بودند که برنامه‌ای برای رونمایی از اسمارت‌ واچ‌های جدید در سال 2016 نخواهند داشت. سیستم عامل “Android Wear 2” نیز در اوایل سال 2017 رونمایی خواهد شد، و به نظر می‌رسد رونمایی از این سیستم عامل همزمان با معرفی چند سخت افزار جدید انجام خواهد گرفت.

خبرهای داغی نیز درباره گزارشی مبنی بر خریداری شرکت “Pebble” توسط شرکت “Fibit” به گوش می‌رسد. دلیل عمده خرید “Pebble” نیز تکنولوژی و نوآوری‌های این شرکت بوده و این به معنای به انتها رسیدن عمر شرکت “Pebble” خواهد بود. بنا به آمار منتشر شده در گزارش وبسایت “IDC” در اکتبر 2016، میزان تقاضا در بازار اسمارت واچ در سه ماهه تابستان 2016 در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با کاهش 51.6 درصدی مواجه شده است.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا