تکنولوژی

چرا آیفون بعدی صفحه نمایش OLED دارد؟

این نه یک نظر شخصی، بلکه عقیده مدیر عامل شرکت ژاپنی “Sharp”، تامین کننده صفحات نمایش اپل است که می‌گوید اپل مجبور به استفاده از صفحه نمایش OLED برای آیفون‌های نسل بعدی است.

“Raymond Soneira” متخصص صفحات نمایش شرکت “DisplayMate Technologies” که تابه حال اپل را در چنین اوضاع وخیمی ندیده است، گفت اپل هیچ راهی به جز حرکت به سمت جلو و پیشرفت ندارد.

او در ادامه افزود: ” اپل از صفحه نمایش “LCD” تا حد ممکن استفاده کرده. این شرکت اگر واقعا می‌خواهد در صدر رقابت بر سر نوآوری بماند، باید از تکنولوژی “OLED” در نسل بعدی آیفون استفاده کند.

بحرانی از جنس “OLED” برای اپل

 ” مدیر عامل شرکت “Sharp” که مدیر عامل شرکت مادر “Foxconn Technology Group” نیز به حساب می‌آید، به طور مکرر اعلام کرده که اپل در بحران نوآوری به سر می‌برد و برای رهایی از آن، نیاز به استفاده از تکنولوژی “OLED” احساس می‌شود. به نظر می‌رسد او اطمینان دارد که اپل در سال آینده از تکنولوژی “OLED” استفاده خواهد کرد.

او در مصاحبه خود با یک خبرگزاری ژاپنی گفت: ” هنوز نمی‌دانیم که آیفون مجهز به “OLED” موفقیت آمیز خواهد بود یا نه، اما اگر اپل مسیر جدیدی را انتخاب نکند و بدون تغییر بماند، هیچ نوآوری در این شرکت باقی نخواهد ماند. این بحران اما می‌تواند فرصت خوبی برای اپل باشد.”

رقبای اصلی اپل زودتر به سمت این تکنولوژی رفته‌اند

تقریبا همه می‌دانند که سامسونگ از این تکنولوژی در پرچمدارهای کهکشانی خود یعنی “Galaxy S7 ” و “Galaxy S7 Edge” استفاده کرده. گوشی‌های مدل “Pixel” گوگل نیز از همین تکنولوژی “OLED” بهره می‌برند. همینطور هوآوی مدل “P9” و لیستی که هر روز به تعداد آن اضافه می‌شود.

بدون شک، “Galaxy S7 Edge” با صفحه نمایش “OLED” منحنی، سامسونگ رادر زمینه تکنولوژی “OLED”  به پیشتاز این عرصه تبدیل کرده است. بنابر اظهارات “Soneira”، نکته اصلی این است که قطعا صفحه نمایش‌های انعطاف‌پذیر و خمیده، موج بعدی تکنولوژی‌های آینده به حساب می‌آیند.”

اسمارت‌فون‌های مدل “Moto X” نسل دوم و “HP Elite x3” با صفحه نمایش‌های “OLED”، بهترین و به‌روز ترین دلیل برای توجیه لزوم شیرجه اپل به درون تکنولوژی “OLED” هستند. اسمارت‌فون “Elite x3” که آن را تست کرده‌ایم، دارای صفحه نمایش وسیع 6 اینچی “OLED” است. با اینکه صفحه نمایش آیفون 7، بهترین “LCD” تولید شده اپل تا به امروز به حساب می‌آید، اما اسمارت‌فون “x3”  تصاویر را روشن‌تر، رنگ‌ها زنده‌تر و دقیق تر نشان می‌دهد.

یکی حسن دیگر نمایشگرهای “OLED”، سرعت پاسخگویی بالا، زاویه نمایش بهتر و حالت نمایش بدون خاموشی است، همچنین دقت بالا در کنتراست و یکپارچگی صفحه از دیگر مشخصه‌های این نمایشگر به حساب می‌آیند.

“Soneira” در نقد خود درمورد آخرین پرچمدار گلکسی نوشت: ” شایعه استفاده از تکنولوژی “OLED” توسط اپل، مهر تایید برتمام دلایلی‌است که در بالا ذکر کردیم ، علی‌الخصوص زمانی که رقبای بیشتری از این تکنولوژی استفاده می‌کنند.”

آیفون 2017 مجهز به صفحه نمایش “OLED”

 گزارش‌ها حاکی از این است که نسل جدید آیفون دارای صفحه نمایش با عمق‌ کمتر و خمیدگی در لبه‌ها و در قسمت پشت خواهد بود. در گزارش‌های قبل نیز اعلام شده بود که دکمه هوم با صفحه نمایش ادغام خواهد شد. با اینکه اطلاع دقیقی از سایز آن نداریم، اما احتمالا سایز صفحه نمایش بین 5.5 تا 5.8 اینچ خواهد بود.

همچنین ممکن است اپل، آیفون‌هایی با سایزی بین 4.7 تا 5.5 اینچ با صفحه نمایش قدیمی “LCD” ارائه کند، اما قطعا “OLED” راه نجات اپل از بحران و خروج از کالبد تکراری آیفون خواهد بود و به این شرکت اجازه می‌دهد در آینده و در زمینه صفحه نمایش‌های “تا شونده” حرفی برای گفتن داشته باشد.

منبع: فوربس

 

 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا