موبایل

آمریکایی‌ها امسال 50 میلیون نمایشگر موبایل شکسته‌اند

گزارش‌های منتشر شده جدید اطلاعات جالبی راجع به تعداد گوشی‌های هوشمند آسیب دیده در سال 2018 را نشان می‌دهد . این گزارش هزینه‌های کلی پرداخت شده توسط کاربران برای تعمیر دستگاه‌هایشان و همچنین افزایش قابل توجه هزینه تعمیر دستگاه‌ها در چند سال اخیر را نشان می‌دهد.

گزارش جدید موسسه بیمه آمریکایی «Square trade» نشان می‌دهد مردم آمریکا در سال 2018 بیش از 50 میلیون نمایشگر گوشی هوشمند را شکسته‌اند و برای تعمیر گوشی خود مبلغی برابر با 3.4 میلیارد دلار پرداخت کرده‌اند.

در این گزارش آمده که شکستگی نمایشگر، خرابی باتری، مشکلات تاچ نمایشگر و خط و خش روی صفحه نمایش بیش از 66 درصد صدمات وارده به گوشی‌ها در سال 2018 را تشکیل می‌دهند.

معمول‌ترین روشی که باعث آسیب دیدگی اسمارت‌فون‌های کاربارن شده، سقوط گوشی از ارتفاع و برخورد با سطح زمین بوده است. دیگر سناریوهای پرتکرار هم به افتادن گوشی از داخل جیب، انداختن گوشی درون آب، سقوط گوشی از روی میز و انداختن گوشی به درون توالت برمی‌گردد.

در این گزارش یک آمار بسیار جالب وجود دارد: در آمریکا به ازای هر ساعت 5761 اسمارت‌فون آسیب می‌بیند. حدود 50 درصد از این کاربران تصور می‌کنند که هزینه‌های تعمیر گوشی پایین‌تر از مقدار اعلام شده باشد و 65 درصد از این قربانیان هم ترجیح می‌دهند با همان نمایشگر شکسته به کارشان ادامه دهند و بیخیال تعمیر گوشی شوند. در ضمن 59 درصد کاربران به جای تعمیرات ترجیح می‌دهند گوشی خراب خود را به یک مدل جدید ارتقاء دهند.

جدا از نوع صدمات و نحوه تعمیر دیوایس‌ها، هزینه تعمیر یا تعویض دیوایس‌های هوشمند در آمزیکا رقمی بین 199 تا 599 دلار اعلام شده است. بیشترین هزینه به تعمیر یا تعویض قطعات آیفون 10اس مکس برمی‌گردد.

در گزارش این موسسه آمده که 46 درصد دارندگان اسمارت‌فون در آمریکا فکر می‌کنند هزینه تعمیر نمایشگر گوشی حدود 150 دلار یا کمتر است. اما برای تعمیر نمایشگر ارزان‌قیمت‌ترین پرچمدار اپل یعنی آیفون 10آر کاربر باید 199 دلار هزینه پرداخت کند و برای تعویش کامل نمایشگر هم باید 399 دلار بپردازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا