تکنولوژی

مایکروسافت به بنیاد لینوکس پیوست

پانزده سال قبل مدیرعامل مایکروسافت لینکوس را سرطان می‌نامید اما حالا اوضاع فرق کرده است. این شرکت بزرگ تکنولوژی حالا به بنیاد لینوکس پیوسته است. 

هرچند تا یک دهه قبل هیچ‌گونه نزدیکی بین شرکتی چون مایکروسافت و لینوکس دیده نمی‌شد اما به تدریج این شرکت خود را به جهان متن‌بازها نزدیک‌تر کرد به طوری که اخیرا در صدر سازمان‌هایی ایستاده بیشترین مشارکت کننده را در Github دارند. 

مایکروسافت چندین سال است که دارد آرام آرام به  لینوکس نزدیک‌تر می‌شود  این را Jim Zemlin مدیراجرایی بنیاد لینوکس می‌گوید و تاکید می‌کند: پیوستن مایکروسافت را به این بنیاد لینوکس تبریک خوش آمد می‌گویم. 

او می‌افزاید: مایکروسافت با ارتباط گرفتن  با جامعه و گروه‌های فعال در زمینه نرم‌افزارهای متن باز قادر خواهد بود که تجربه‌های مبتنی بر موبایل و کلاد خود را به افراد بیشتری منتقل کند. 

ساتیا نادلا در طی دوران ریاست خود بر مایکروسافت تحولات اوپن‌سورسی قابل توجهی در این شرکت به وجود آورده که عرضه نرم‌افزارهایی مانند Powershell ،  Virtuall Studio Code و Java Script engine در Microsoft Edge از آن جمله است. 

مایکروسافت همچنین برای آوردن Ubunto به ویندوز ۱۰ و خریدن Xamarin برای توسعه اپلیکیشن‌های موبایل کمک‌ها و مشارکتهایی داشته است. 

در همین حال که بسیاری از پیوستن مایکروسافت به بنیاد لینوکس متعجبند خبرهای دیگر حاکی است که گوگل هم به بنیاد Net.پیوسته است. نکته عجیب این استکه گوگل تا قبل ازاین علاقه‌ای به پشتیبانی از Net.از خود نشان نمیداد و حتی اپلیکیشن‌ هم برای پلت‌فرم جدید UWP مایکروسافت تولید نکرده بود اما حالا برای پشتیبانی از  Net.در پلت‌فرم ابری خود برنامه‌ریزی کرده است. 

خبر مایکروسافت در حالی شنیده شد که خبر انتشار  Visual Studio برای مک هم منتشر شده است. این خبر را به طور اتفاقی مایکروسافت اوایل این هفته اعلام کرده بود. این پلت‌فرم بر اساس Xamarin استودیو ساخته شده که این شرکت اوایل امسال خریداری کرده است. با نرم‌افزار جدید برنامه‌نویسان ویندوز و مک قادر خواهند بود که روی پروژه‌های مشترک با یکدیگر مشارکت کنند. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا