تکنولوژی

IBM در مونیخ دفتر تحقیقات اینترنت اشیا دایر می‌کند

به نظر می‌رسد آی‌بی‌ام  به دنبال قبضه بازار اینترنت اشیا است. بر همین اساس این شرکت قصد دارد با صرف ۲۰۰ میلیون دلار، یک دفتر تحقیقات اینترنت اشیا در مونیخ، سومین شهر بزرگ آلمان بر پا کند. 

به گزارش همکاران‌سیستم، شرکت آی‌بی‌ام این طرح را یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری های خود در اروپا دانسته و آن را اقدامی در پاسخ به تقاضاهای رو به رشد فناوری‌های هوش مصنوعی و قابلیت اتصال اشیاء به اینترنت قلمداد کرده است. 

این مبلغ بخشی از سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری آی‌بی‌ام است که پیش‌تر گفته بود قصد دارد در حوزه تحقیق و توسعه پیرامون فناوری اینترنت اشیا صرف کند. 

بر اساس این گزارش، آی‌بی‌ام به تازگی باب همکاری با شرکت‌های متعددی را گشوده که از آن جمله می‌توان به خودروساز آلمانی شِفلر (Schaeffler)، شرکت لهستانی اریالترونیکس (Aerialtronics) فعال در طراحی و تولید هواپیماهای بدون سرنشین کوچک و سه مرکز درمانی پزشکی توماس جفرسون در شهر پنسیلوانیای آمریکا اشاره کرد. 

شرکت اریالترونیکس از فناوری‌های IoT آی‌بی‌ام برای نظارت بر ترافیک خودروها و نیز رصد سازه‌های بلند از قبیل توربین‌های بادی، سکوهای نفتی و دکل‌های مخابراتی استفاده می کند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا