تکنولوژی

اوراکل پرونده شکایت از گوگل را زنده کرد

شرکت اوراکل تایید کرد که در مورد حکم هیئت منصفه دادگاه عالی آمریکا مبنی بر «استفاده درست» گوگل از کدهای جاوا در جریان توسعه سیستم عامل اندروید درخواست تجدیدنظر خواهد داد.

به گزارش همکاران‌سیستم، این اقدام که از قبل هم قابل پیش‌بینی بود پیش از دادگاه استیناف فدرال ایالات متحده آمریکا انجام می‌شود. این دادگاه از ابتدا اعلام کرده بود که رابط‌های کاربری نرم‌افزاری (API) باید بر اساس قانون کپی‌رایت مورد استفاده قرار گیرند.

اگر شما جزو آن دسته از کاربرانی هستید که این پرونده را دنبال نکردید، باید بدانید پرونده مذکور نخستین بار سال ۲۰۱۰ میلادی مطرح شد و به موجب آن اوراکل اتهاماتی را علیه گوگل مطرح کرد که به موجب آن گفته شد این شرکت از کدهای جاوا سوء استفاده کرده است. این پرونده مدت کوتاهی پس از آن ارایه شد که اوراکل با پرداخت ۵.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۹ میلادی شرکت Sun Microsystems را خریداری کرد. شرکت Sun از اواسط ۱۹۹۰ میلادی توسعه جاوا را آغاز کرده بود.

اوراکل سال ۲۰۱۲ میلادی گوگل را در این پرونده شکست داد. در آن زمان قاضی «ویلیام آلسوپ» تصمیم دادگاه را تغییر داد و اعلام کرد که رابط‌‌های کاربری نرم‌افزاری می‌بایست تحت قانون کپی‌رایت دربیایند.

به هر حال، اوراکل هم‌اکنون بخشی از این پرونده را دوباره زنده کرده است تا مجدد آن را مورد بازبینی قرار دهد تا در نهایت بتواند بر اساس این جریان که در آن ادعای خسارت ۹.۳ میلیارد دلاری کرده است، به پیروزی برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا