تکنولوژی

اختراع مایکروسافت برای زنده کردن تصاویر

در رویداد روز چهارشنبه مایکروسافت از یک ویژگی بسیار جذاب و جدید رونمایی کرد که قادر است تصاویر سه بعدی از اشیا را با استفاده از دوربین های معمولی بر روی تمامی دستگاه ها ثبت کند.

این ویژگی که “ثبت تصاویر سه بعدی” نامیده شده، شما را قادر می‌سازد به دور اشیا حرکت کنید و تصاویر سه بعدی از آن به ثبت برسانید. مایکروسافت این ویژگی را با استفاده از یک قلعه شنی به عنوان نمونه در رویداد امروز به نمایش گذاشت که ویدئوی آن را در ادامه می‌بینید.

نتیجه این اسکن یک تصویر سه بعدی از قلعه شنی است که با چرخاندن تصویر می‌توانید دور تا دور شی را مشاهده کنید. جدا از ارتقا تصاویر از دو بعدی به سه بعدی، شما می‌توانید از تصاویر ثبت شده سه بعدی با استفاده از نرم‌افزار طراحی جدید مایکروسافت طرح‌های سه بعدی خلق کنید که البته این نرم‌افزار با آپدیت جدید ویندوز 10 در اوایل سال آینده منتشر خواهد شد.

همچنین قادر خواهید بود که تصاویر ثبت شده و طرح‌های سه بعدی خود را از طریق هلولنز(هدست واقعیت مجازی مایکروسافت) به نمایش بگذارید. برای نمونه مایکروسافت چگونگی قرار دادن یک طرح سه بعدی را روی یک میز در دنیای واقعی از طریق هلولنز به نمایش گذاشت. برای مثال تصور کنید می‌خواهید یک وسیله مانند صندلی یا مبل برای منزل خود بخرید و نمی‌دانید که با دکور منزل همخوانی دارد یا خیر، با این تکنولوژی می‌توانید آن را به صورت مجازی در جایی که دوست دارید قرار دهید. نحوه انجام این کار را نیز در ویدئو پایین ببینید.

این اولین حرکت مایکروسافت در زمینه ثبت و نگارش تصاویر سه بعدی نیست. با وجود دستگاه “کینکت” برای XBOX ONE، شما قادر هستید که برنامه‌ای به نام “اسکن سه بعدی” را بر روی دستگاهتان دانلود کرده و تصاویر سه بعدی را روی رایانه شخصی خود یا XBOX ONE ثبت و ذخیره کنید. با وجود این، دوربین “کینکت”  از طریق کابل به دستگاه شما متصل است و این موضوع تجربه شما را کمی محدود می‌نماید. با تجربه نوین ثبت تصاویر سه بعدی، شما قادر خواهید بود تصاویر سه بعدی را بدون اتصال به دستگاه بزرگتر در هر کجا ثبت کنید. البته هنوز مشخص نیست که آیا این ویژگی در قالب یک اپلیکیشن ارائه خواهد شد یا به دستگاه خاصی نیاز است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا