تکنولوژی

رشد 6 درصدی فروش جهانی موبایل

تازه ترین گزارش منتشر شده درباره بازار تلفن همراه نشان می دهد که فروش جهانی این محصول در سال ۲۰۱۶ با رشد ۶.۶ درصدی همراه بوده است.

به گزارش مهر، درحالی که فروش جهانی تلفن همراه در چند سال اخیر با افت نسبی همراه بوده است اما حالا خبر می رسد که این روند سیر صعودی به خود گرفته است.

شرکت تحقیقات بازار GfK گزارشی منتشر کرده که نشان می دهد فروش جهانی تلفن همراه در مقایسه با سال ۲۰۱۵ از رشد ۶.۶ درصدی برخوردار بوده و در این میان چین رتبه اول را در زمینه فروش این محصول در اختیار دارد.

بر این اساس پیش بینی شده که مجموعا در سال ۲۰۱۶ حدود ۱.۴ میلیارد تلفن همراه در سراسر جهان به فروش برسد.

این گزارش نشان می دهد که چین بزرگترین بازار فروش این محصول در دنیا محسوب می شود به طوریکه از هر سه تلفن همراه فروخته شده در دنیا یکی در چین ارایه شده است. این درحالی است که این کشور همچنان تلاش می کند تا در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد رشد بیشتری در فروش تلفن همراه به خود اختصاص دهد.

در همین حال از سایر نقاط جهان خبر می رسد که روند کلی فروش تلفن همراه گرچه سیر صعودی داشته اما چندان محسوس نبوده  است. به عنوان مثال اروپای غربی، آمریکای شمالی و شرق آسیا نظیر ژاپن، کره جنوبی و استرالیا حجم فروشی معادل با سال گذشته داشته اند.

در همین حال گزارش GfK حکایت از آن دارد که در سال ۲۰۱۷ شاهد افت محسوس فروش جهانی تلفن همراه خواهیم بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا