تکنولوژی

ابزار فیسبوک برای مبارزه با آزار و اذیت سایبری

فیسبوک با آپدیت جدید Safety Center و قابلیت تازه Bullying Prevention Hub قصد دارد تا بیشتر از گذشته به مبارزه با آزار اذیت‌های اینترنتی بپردازد.

این وب‌سایت از این به بعد قابلیتی به عنوان “Security Check Up” دارد که از این طریق به کاربر اجازه می‌دهد تنظیمات حریم خصوصی اکانت فیسبوک خود را به هر میزان که لازم است تغییر دهد. علاوه بر این، فیسبوک بیشتر از قبل به کاربران خود یادآوری می کند تا رمز ورود خود را تغییر دهند و بعد از ورود از طریق مرورگرها و دستگاه های عمومی، حتما از اکانت خود خارج شوند.

کاربران شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر، قبلا گزارش های زیادی از آزار اذیت های دنیای مجازی به این شبکه ها ارسال کردند که چندان جدی با آن برخورد نمی‌شد و همین مسئله انتقاد بسیاری از افراد را برانگیخت.

فیسبوک در مورد این آپدیت جدید اعلام کرد: “قابلیت جدید Safety Center، ابزاری است که کاربران از طریق آن می‌توانند با آشنایی بیشتر با نکته‌ها و دستورالعمل‌ها، تجربه امن‌تری از اتصال به فیسبوک داشته باشند. این ابزار به 50 زبان عرضه شده است که از طریق گوشی همراه نیز قابل دسترسی است و ویدئوهای آموزشی مرحله به مرحله را نیز شامل می‌شود.”

قسمت جدید دیگر فیسبوک که Bullying Prevention Hub نام دارد نیز شامل اطلاعات جداگانه‌ای در مورد چگونگی برخورد و جلوگیری از سواستفاده و آزار اذیت اینترنتی برای نوجوان‌ها، والدین و معلم‌ها است.

قابلیتSecurity Check up   نیز به کاربران اجازه می‌دهد در صورتی که خطر هک شدن را حس می‌کنند، پروفایل خود را بیش از پیش امن کنند. مدیر ارشد امنیت سایبری این شبکه اجتماعی، Antigone Davis در گزارشی اعلام کرد: “فیسبوک جایی است که کاربران، مهم ترین تجربیات خود از زندگی را درآن به اشتراک می‌گذارند، به همین دلیل ما سرویس و ابزارهای خود را به گونه‌ایی ارتقا می‌دهیم که تجربه کاربران را لذت‌بخش‌تر و امن‌تر از گذشته کند”.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا