تکنولوژی

بلک‌بری جدید در راه بازار

بر اساس شواهد موجود، بلک‌بری گوشی اندرویدی جدیدی به نام DTEK60 را در دست تولید دارد. بلک‌بری پیش از این از DTEK50 به عنوان امن‌ترین گوشی اندرویدی جهان رونمایی کرده بود. بلک‌بری نام‌گذاری گوشی یادشده را با الهام‌گرفتن از نرم‌افزار امنیتی DTEK که همراه با Priv عرضه شده بود انجام داده است. این گوشی در واقع یک تغییر برند برای گوشی آلکاتل Idol 4 است و مشخصات مشابهی با این محصول آلکاتل دارد.

از گوشی قبلی بلک‌بری که بگذریم، فون‌آرنا از قول منبعی که نام آن را نیاورده مشخصات گوشی جدید یعنی DTEK60 را اعلام کرده است. آن‌‌طور که پیداست این محصول اولین گوشی بلک‌بری است که اسکنر تشخیص اثرانگشت دارد. علاوه بر این، صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل (البته بدون صفحه‌کلید QWERTY)، تراشه اسنپ‌دراگون 820 در قالب پردازنده 4 هسته‌ای و جی‌پی‌یوی Adreno 530 از دیگر مشخصات اعلام شده است. 4 گیگابایت رم هم در کنار 32 گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته است.

در قسمت پشتی این گوشی، دوربین 21 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار قرارگرفته و در جلو هم دوربین 8 مگاپیکسلی آماده سلفی گرفتن است. باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی و قابلیت Quick Charge 3.0 در کنار سیستم‌عامل اندروید از دیگر مشخصات این گوشی است. به‌نظر می‌رسد DTEK60 در واقع برندسازی جدیدی برای گوشی در دست توسعه TCL 950 باشد. گوشی که گواهی‌های لازم را از TENAA گرفته و مشخصات منتشر شده آن در بنچ‌مارک GFXBench همان مشخصاتی است که از این گوشی بلک‌بری انتظار داریم.

با این تفاسیر به‌نظر می‌رسد طرفداران بلک‌بری نباید انتظار مشاهده طراحی خلاقانه و یا حتی استفاده از صفحه‌کلید فیزیکی QWERTY را در این گوشی داشته باشند. از سوی دیگر به‌نظر می‌رسد آمار فروش Priv هم آن‌طور که باید و شاید چشمگیر نبوده تا بلک‌بری را تشویق کند بار دیگر سیاست مشابهی را در خصوص استفاده از صفحه‌کلید فیزیکی به‌کار گیرد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا