تکنولوژی

بنیاد بازی‌‌های رایانه‌ای با Game Connection قرارداد امضا کرد

دقایقی پیش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران نشست خبری را برگزار کرد که طی آن با شرکت Game Connection قرار داد همکاری امضا کرد.

به گزارش آی‌تی‌ایران در این مراسم رئیس گیم‌کانکشن یعنی آقای پیر کارده هم حضور داشت. در ابتدا مراسم با صحبت‌های حسن کریمی قدوسی شروع شد. کریمی در آغاز گفت: این قرار داد دارای چند فاز مختلف است و در فاز اول این همکاری قرار است تا یک گروه از گیم‌کانکشن در چند هفته آینده به ایران بیایند و با بازی‌سازان ایرانی گفت‌وگو کنند و به ما یک تحلیل جامع ارائه دهند. وی افزود قرار داد میان بنیاد و گیم‌کانکشن انحصاری است و تا زمانی که گیم‌کانکشن با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حال همکاری است، اجازه‌ همکاری با گروه دیگری در ایران را ندارد.

پیر کارده در این مراسم گفت که گیم کانکشن 15 سال است که در زمینه بازی‌های رایانه‌ای فعالیت دارد. به گفته کارده آنها 2 شعبه بزرگ، یکی در پاریس و یکی در سان‌فرانسیسکو دارند. هم چنین هر سال بیش از 2 هزار نفر در ماه اکتبر به همایش پاریس این شرکت می‌روند و همین استقبال هم در ماه مارس از همایش سان‌فرانسیسکو صورت می‌گیرد.

کارده در پاسخ به سوال آشنایی او از بازی‌های ایرانی گفت: خیلی با بازی‌های ایرانی آشنایی ندارم اما چند بازی رایانه‌ای و موبایلی ایرانی را دیدم که پتانسیل بسیار خوبی داشتند. برخی از بازی‌های ایرانی می‌تواند از حالت فروش محلی خارج شوند و در کشورهای دیگر هم فروخته شوند. کارده افزود، در همایشی که سال آینده قرار است برگزار شود او سعی دارد خریداران بزرگ بازی را از کشورهای مختلف مانند شیلی یا اندونزی به تهران بیاورد تا بازی‌های ایرانی و بازی‌سازان آنها را از نزدیک ببینند و سرمایه‌گذاری کنند.

مدیر روابط بین‌الملل بنیاد هم از برگزاری یک همایش بزرگ خبر داد. به گفته آشتیانی زور بیست‌ونهم و سی‌ام آوریل 2017 یعنی نهم و دهم اردیبهشت ماه سال آینده قرار است همایشی بزرگ در برج میلاد تهران برگزار شود. آشتیانی ادامه داد در وب‌سایت TehranGameConvention بازی سازان و علاقه مندان می‌توانند ثبت‌نام کنند. در این مراسم قرار است ناشران خارجی هم حضور پیدا کنند تا فرصت برای جذب سرمایه برای شرکت‌های ایرانی هم فراهم شود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا