تکنولوژی

استفاده از ظروف پلاستیکی در فرانسه ممنوع می‌شود

با تصویب قانون جدید، فرانسه اولین کشور جهان است که استفاده از بشقاب‌ها و لیوان‌های پلاستیکی و البته ظروف ساخته‌شده از نقره را ممنوع خواهد کرد.

به گزارش وب‌سایت Mashable، این قانون در ماه گذشته به بررسی و تصویب رسیده اما بنابر گزارش اسوشیتد پرس، شرکت‌ها تا سال 2020 وقت دارند تا سیاست‌ خود را با این تصمیم هماهنگ کنند. با این تفاسیر، همه ظروف یک‌بار مصرف در فرانسه باید از مواد بیولوژیک ساخته شوند و امکان تبدیل آن‌ها به کود وجود داشته باشد. این کشور، پیش از این و در ماه جولای هم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی را ممنوع کرده بود. اقدامی که پیش از این توسط کشورهای دیگر هم به اجرا رسیده و چقدر خوب می‌شود اگر مسئولان کشور ما هم نیم‌نگاهی به اجرای آن داشته باشند. بد نیست بدانید فرانسه به عنوان یکی از پیشتازان گفت‌وگو در خصوص مسئله تغییرات آب و هوایی و گرم‌شدن کره زمین، کنفرانس پاریس را در سال 2015 میلادی برگزار کرده بود.

این سیاست جدید انتقاد شرکت‌های فرانسوی فعال در حوزه تولید بسته‌بندی‌های پلاستیکی را هم به همراه داشته است. این شرکت‌ها معتقدند قانون جدید ناقض قوانین اتحادیه اروپا در خصوص امکان جابه‌جایی آزادانه کالاهای مختلف است. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا