تکنولوژی

کلید هوم آیفون 7 با دستکش کار نمی‌کند

اپل با حذف کلید هوم مکانیکی-فشاری در آیفون‌های جدید از سنسورهای جدید حالت جامد استفاده کرده که فقط با لمس مستقیم پوست انسان و یا استفاده از دستکش‌های مخصوص خازنی فعال می‌شوند.

به گزارش وب‌سایت AppleInsider، این موضوع ابتدا توسط Myke Hurley در توییتر مطرح شد. به این ترتیب، تاچ آیدی کلید هوم فقط در حالتی عمل می‌کند که توسط یک رسانا لمس شود. این رسانا ممکن است انگشت دست انسان و یا دستکش‌های مخصوص باشد. با این تفاسیر، به‌نظر می‌رسد اپل از سخت‌افزار حساس به لمس فشاری در کلید هوم آیفون‌های جدید استفاده نکرده و به استفاده از حلقه الکترودی از جنس فولاد ضد زنگ در دور تاچ آیدی اکتفا کرده است. اپل اینسایدر هم تایید کرده که کلید هوم عملکردی کاملا شبیه به خود صفحه‌نمایش آیفون دارد.

این طراحی چندان هم بدون مشکل نخواهد بود. کلید هوم فشاری در آیفون‌های قبلی را می‌توانستید در حالی که دستکش به دست دارید برای بازگشت به صفحه‌اصلی، فعال کردن سیری و یا حتی به‌کارگیری قابلیت‌های دیگر استفاده کنید؛ کلیدی که نبود آن در آیفون 7، با توجه به به‌کارگیری قابلیت Raise to Wake کم‌تر به چشم خواهد آمد.

کاربرانی هم که دستکش‌های خازنی ندارند یا باید یک‌جفت از این دستکش‌ها بخرند و یا اینکه باید برای هر بار لمس کلید هوم آیفون 7، حتی در اوج سرما هم دستکش‌ها را از دستشان بیرون بیاورند. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا