تکنولوژی

زمان عرضه و دستگاه‌های پشتیبانی کننده از iOS 10

گرد و غبارهای ناشی از معرفی آیفون وساعت جدید اپل کم کم فرو می‌نشیند و حالا نوبت انتظار کشیدن زمان‌های اعلام عرضه محصولات معرفی شده است. یکی از محصولاتی که در این رویداد زمان عرضه آن مشخص شد iOS10 است. هرچند ویژگی‌های  سیستم عامل جدید دستگاه‌های iOS در کنفرانس قبلی اپل معرفی شده بود اما با توجه به اینکه نصب آن روی دستگاه‌های مختلف مبتنی بر iOS امکانات قابل توجهی را به آن‌ها اضافه می‌کند و مهمتر از همه اینکه دانلود آن رایگان است از این جهت محصولی است که بسیار مورد توجه واقع می‌شود. برای دانلود این سیستم عامل نیاز به کار خاصی نیست و فقط باید منتظر باشید تا تا اپل آن را عرضه کند و سپس در بخش به روزرسانی دستگاه خود قادر به دیدن امکان به روزرسانی خواهید بود.

زمان عرضه  iOS10 : ۲۳ شهریور 

نسخه جدید سیستم عامل iOS قرار است ۱۳ سپتامبر ( ۲۳ شهریور ) عرضه شود. اپل سیستم‌های پیشین را در حدود ساعت ۱۰ صبح به وقت غرب آمریکا عرضه کرده که این بدان معنی است که برای اروپا حدود بعد از ظهر و برای ایران حدود ساعت ۱۰ شب و یا ساعت‌های آغازین ۲۴ شهریور خواهد بود. 

سه روز بعد از این اپل عرضه آیفونهای ۷ و ۷ پلاس را آغاز می‌کند که به طور پیش‌فرض iOS10 را روی خود دارند. لیست کامل دستگاه‌هایی iOS10 را دریافت می‌کنند در زیر قرار گرفته با ذکر این توضیح که آیفون 4s از این سیستم عامل پشتیبانی نمی‌کند. 

آیفون

iPhone 7

iPhone 7 Plus

iPhone 6s

iPhone 6s Plus

iPhone 6

iPhone 6 Plus

iPhone SE

iPhone 5s

iPhone 5c

iPhone 5

آی‌پد

iPad pro 12.9-inch

iPad pro 9.7-inch

iPad Air 2

iPad Air 

iPad 4th generation

iPad mini 4

iPad mini 3

iPad mini 2

آی‌پاد

iPod toch 6th generation

توجه داشته باشید که تمامی امکانات iOS 10 در همه دستگاه‌های نصب شده کار نمی‌کند. به عنوان مثال امکان بیدار کردن گوشی با بلند کردن آن تنها درiPhone SE ، iPhone 6s و همچنین آیفون‌های ۷ و ۷ پلاس قابلیت اجرا دارد و گوشی‌های iPhone 5 , 5c و همچنین 6 و 6Plus از آن پشتیبانی نمی‌‌کنند. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا