تکنولوژی

ده امکان پنهان در iOS 10

اپل سرانجام دو روز قبل iOS 10 را عرضه کرده که شامل بهبودهای قابل توجهی در این سیستم عامل بوده و پیشتر در مورد آن صحبت کردیم. در اینجا نگاهی می‌اندازیم به ۱۲ امکان خاص که تجربه کار با این سیستم عامل را بهتر می‌کند. 

 

۱-نوشتن ایمیل های صوتی 

سیستم عامل iOS 10 حالا میتواند ایمیل‌های صوتی شما را به صورت متن در بیاورد. البته این امکان هنوز در حالت بتا قرار دارد و به نوعی صد در صد دقیق نیست. 

 

۲- امکان ورود به گوشی بدون فشار دادن دگمه Home 

این امکان پیش از آنکه یک امکان جدید باشد یک تنظیمی است که احتمالا نگرانی خیلی ها را برطرف می‌کند. ماجرا این استکه iOS 10 به طور پیش فرض اینگونه تعریف شده که برای ورود به آن صرفا اثر انگشت کارآیی ندارد و باید حتما دگمه Home را هم فشار داد. این برای کسانی که قبلا فقط با لمس اثر انگشت ( ونه فقط فشار دگمه Home ) وارد گوشی یا دستگاه خود می‌شدند مشکل ایجاد کرده است. حالا اما می‌توان این تنظیم را به حالت سیستم عامل نسخه قبلی برگرداند برای اینکار این مسیر را دنبال کنید . Settings —> General —> Accessibility —> Home Button  و تنظیمات را روی Rest Finger to Open قرار دهید.

 

۳- تغییرات در بخش هشدارها

بخش هشدارها در iOS 10 کاملا از نظر دیزاین تغییر کرده و حالا هشدارها را به صورت روزانه و زیر هم میتوان مشاهده کرد که البته پاک کردن آنها هم به آسانی ممکن است. البته شما میتوانید با استفاده از قابلیت لمس سه بعدی ( در صورتی که دستگاه شما آن را پشتیبانی می‌کند) تمام هشدارها را یکجا حذف کنید. 

 

۴- فلش را روشن تر کنید 

با فشار دادن دگمه فلش میتوانید شدت نور آن را کم یا زیاد کنید. 

 

۵-کاهش کیفیت تصاویر

اگر نگران استفاده بیش از اینترنت در هنگام دیدن عکسها هستید میتوانید از تنظیم کاهش کیفیت تصویر استفاده کنید. از منوی Setting به بخش Message   بروید و در آنجا Low Quality Image Mode را فعال کنید. حالا هر عکسی که ارسال کنید با کیفیت کمتر ارسال خواهد شد.

 

۶- ویرایش عکسها در حالت Live

یکی از بهترین بهبودهایی که در این نسخه از iOS شاهد آن بودیم امکان ویرایش و ادیت عکسهایی است که در حالت Live قرار دارند. تا قبل ازاین برای ادیت چنین عکسهایی آنها را باید از حالت Live خارج می‌کردید اما حالا میتوانید روی این حالت هم عکس را ویرایش کنید. 

 

۷- بستن یکجای صفحات مرورگر سافاری

حالا میتوانید بی نهایت صفحه روی سافاری بازی کنید و در حالی که قبل از این فقط باید یکی یکی آنها را می‌بستید الان می‌توانید همه را یکجا ببنیدید. برای اینکار کافی است انگشت خود را روی نوار منوی پایین صفحه نگه دارید تا صفحه بستن تب‌های قبلی باز شود. 

 

۸- کشیدن شکل روی عکس 

شبیه اسنپ چت حالا شما هم میتوانید روی عکسهای خود شکل و شمایلی بکشید و آن را ارسال کنید. برای اینکار از دگمه ویرایش عکس استفاده کنید و سپس در آنجا دگمه سه نقطه را فشار دهید و بعد Markup را انتخاب کنید. 

 

۹- سلفی با سیری

از سیری بخواهید از شما سلفی بگیرد. البته سیری فقط دوربین جلویی را فعال میکند و همچنان دگمه را خودتان باید فشار دهید. 

 

۱۰-ارسال پیامهای کشیدنی 

یکی از جذابترین امکاناتی که به iMessage اضافه شده امکان نوشتن پیام‌ها به صورت دستی و نه تایپ شده است. البته خوب است بدانید که iMessage به صورت پیش‌فرض اخرین پیام‌هیایی که فرستاده‌اید را در دسترس قرار میدهد. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا