تکنولوژی

ایکس‌باکس One بیشتر از پلی‌استیشن 4 فروخت

کنسول‌ ایکس‌باکس وان مایکروسافت برای دومین ماه متوالی از نظر میزان فروش ثبت شده از کنسول رقیب یعنی پلی‌استیشن 4 پیشی گرفت.

مطلب مرتبط: چرا Xbox One S انقدر زیباست؟

به گزارش وب‌سایت Ubergizmo، کنسول پلی‌استیشن 4 سونی تا همین دوماه پیش معمولا فروش به مراتب بیشتری را در مقابل ایکس‌باکس وان به ثبت می‌رساند. با وجود این برخی معتقد بودند قیمت پایین‌تر پلی‌استیشن 4 در ثبت این آمار بی‌تاثیر نبوده است. این در حالی است که در ماه جولای، شاهد تغییر شرایط بازار بوده‌ایم و در نتیحه آن فروش کنسول بازی مایکروسافت از میزان فروش کنسول سونی پیشی گرفت. در ماه آگوست نیز شرایط به همین منوال پیش رفت و حالا بر اساس گزارش وب‌سایت‌هایی نظیر Gamerant، در بازار پر رونق کنسول‌های بازی، ایکس‌باکس وان بار دیگر از پلی‌استیشن 4 سبقت گرفته است. اگرچه مایکروسافت هنوز آمار و ارقام دقیق و رسمی از میزان فروش کنسول خود در ماه آگوست ارائه نکرده است اما به‌نظر می‌رسد عملکرد این محصول آنقدر فوق‌العاده بوده که در تحلیل‌ها پیروز بلامنازع بازار لقب گرفته است.

مطلب مرتبط: رونمایی سونی از دو کنسول بازی جدید

مسئولان مایکروسافت معتقدند عرضه کنسول جدید این شرکت یعنی ایکس‌باکس وان اس با طراحی باریک‌تر و مشخصات به‌روزرسانی شده (در حالی که قیمت آن در مقایسه با ایکس‌باکس وان معمولی تغییری نکرده) عامل اصلی ثبت این نتیجه بوده است. در واقع به‌نظر می‌رسد این کنسول، باب میل خریدارانی است که به دنبال یک کنسول به‌روز و البته با قیمت مناسب هستند.

مطلب مرتبط: جزییاتی از کنسول Xbox One S مایکروسافت

با تمام این تفاسیر باید منتظر ماند و دید آیا مایکروسافت پس از عرضه پلی‌استیشن 4 پرو در ماه نوامبر همچنان می‌تواند به این پیشتازی در بازار ادامه دهد یا خیر؟ پلی‌استیشن 4 پرو با پشتیبانی از قابلیت پخش 4K و استاندارد HDR، به‌روزرسانی قابل توجهی در مقایسه با پلی‌استیشن 4 یعنی کنسول فعلی سونی به حساب می‌آید. از سوی دیگر، برنامه‌ریزی مایکروسافت برای عرضه کنسول Project Scorpio در سال 2017 میلادی فرصت مناسب را برای خودنمایی هرچه بیشتر مایکروسافت در بازار را فراهم می‌کند.

مطلب مرتبط: دسته جدید سونی برای PS4 Slim +ویدئو

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا