تکنولوژی

رونمایی سونی از دو کنسول بازی جدید

شرکت سونی در رویداد شب گذشته خود با عنوان PlayStation Meeting 2016 از دو کنسول جدید رونمایی کرد. 

به گزارش وب‌سایت Eurogamer، پلی‌استیشن 4 پرو که تا پیش از این با عنوان پلی‌استیشن نئو از آن یاد می‌شد از تاریخ 10 نوامبر 2016 میلادی با قیمت 399 دلار به بازار عرضه خواهد شد. Mark Cerny مسئول بخش تولید کنسول‌های بازی سونی اعلام کرده پلی‌استیشن 4 پرو توان پردازش گرافیکی دو برابر بیشتر از پلس‌استیشن 4 را پیش روی گیمرها قرار می‌دهد. در طراحی این کنسول، از معماری Polaris شرکت AMD استفاده شده است. فرکانس کاری پردازنده این کنسول جدید هم افزایش یافته است. با وجود این، جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه نشده است. پلی‌استیشن 4 پرو از فضای ذخیره‌سازی داخلی یک ترابایتی بهره می‌برد. 

سونی این کنسول جدید را به‌طور ویژه با تمرکز روی امکان پخش بازی‌های ویدئویی با رزولوشن 4K، استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی و به‌کارگیری قابلیت HDR پیش روی کاربران قرار می‌دهد. با به‌کارگیری پسوند پرو برای کنسول جدید، سونی تاکید دارد که این محصول به نسل فعلی کنسول‌های بازی تعلق دارد. 

پلی‌استیشن 4 پرو امکان اجرای بازی‌های فعلی پلی‌استیشن 4 را دارد. این در حالی است که سونی اعلام کرده به دنبال راهکارهاری تازه برای ایجاد سازگاری هرچه بیشتر میان این کنسول‌ و نسخه معمولی پلی‌استیشن 4 است. Cerny از قابلیت “Forward Compatibility” به عنوان راهکاری برای بهینه‌سازی بازی‌های فعلی به‌منظور اجرای هر چه بهتر روی پلی‌استیشن 4 پرو یاد کرده است. نکته قابل توجه در خصوص این محصول، عدم استفاده از پخش‌کننده 4K بلوری در آن است. موضوعی که به معنای تمرکز کامل این کنسول روی بازی‌های ویدئویی (و نه محتویات چندرسانه‌ای) است.

علاوه بر این کنسول، سونی از برنامه‌ریزی برای عرضه نسخه اسلیم پلی‌استیشن 4 هم خبر داد. این کنسول تشابه زیادی با پلی‌استیشن 4 معمولی دارد اما با حذف درگاه اپتیکال در آن، کاهش ضخامت هم ممکن شده است. این کنسول بازی با قیمت 299 دلار از 15 سپتامبر به بازار عرضه خواهد شد. 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا