تکنولوژی

شیائومی Android TV می‌سازد

شیائومی فروش پخش‌کننده چندرسانه‌ای Mi Box را از ماه آینده در بازار آمریکا آغاز خواهد کرد. به گزارش وب‌سایت TechCrunch، این محصول جدید شیائومی که از سیستم‌عامل اندروید تی‌وی بهره‌مند شده، از اوایل سه‌ماهه چهارم سال 2016 میلادی و با قیمتی کم‌تر از 100 دلار وارد بازار خواهد شد. نام Mi Box اولین ‌بار در کنفرانس Google I/O در ماه می مطرح شد.

این ست‌تاپ‌باکس از پخش ویدئوهای 4K تا 60 فریم بر ثانیه و البته استاندارد HDR10 پشتیبانی می‌کند. Mi Box به پردازنده چهار هسته‌ای ARM، دو گیگابایت رم و هشت گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی قابل ارتقا تجهیز شده است. اگرچه اندروید تی‌وی از نظر پشتیبانی از نرم‌افزارهای مختلف، از دیگر پلتفرم‌های بازار عقب است اما قیمت کم‌تر از 100 دلار این محصول می‌تواند مزیتی رقابتی برای آن به حساب آید. در حال حاضر ست‌تاپ‌باکس‌هایی با قابلیت پخش محتویات 4K نظیر Roku 4، انویدیا شیلد و آمازون فایر تی‌وی معمولا 100 دلار و یا بیشتر قیمت دارند. این در حالی است که اپل تی‌وی بدون امکان پخش 4K، با قیمت 150 دلار به فروش می‌رسد.

شیائومی با فروش گوشی‌های ارزان‌قیمت اما با کیفیت، در بازار گوشی‌های هوشمند به جایگاه مناسبی رسیده است. این عملکرد تا حدی تاثیرگذار بوده که این شرکت لقب اپل چینی‌ها را دریافت کرده است. در سال 2014 میلادی، این شرکت به عنوان با ارزش‌ترین استارت‌آپ حوزه تکنولوژی در جهان معرفی شد. پس از این، شیائومی به بازار محصولاتی متفاوت از قبیل لپ‌تاپ، دستبند سلامتی، دوچرخه‌های الکتریکی و حتی لوازم خانگی و پلوپز هم وارد شد. نکته جالب اینکه تمام این پیشرفت‌ها به دور از بازارهای غربی اتفاق افتاده است یعنی در حال حاضر این شرکت فقط چند مدل هدفون و پاوربانک در بازار آمریکا به فروش می‌رساند و هیچ فعالیت جدی ندارد. اگرچه فروش Mi Box در آمریکا آنچنان که باید و شاید به عنوان فعالیتی چشمگیر در بازار غرب به‌حساب نخواهد آمد اما حداقل می‌تواند نقطه شروعی برای حضور بیشتر این شرکت در بازارهای جدید باشد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا