تکنولوژی

موبایل مفهومی نوکیا در جیب شارژ می‌شود

شارژ کردن موبایل همیشه یکی از مشکلات بزرگ این دستگاه است. برای همه ما پیش آمده که در زمان حیاتی شارژ موبایل تمام شود و گرفتار شویم. حالا تصور کنید موبایل شما با چند ساعت قرار داشتن در جیب شارژ شود!

گوشی مفهومی نوکیا این قابلیت عجیب را دارد. نوکیا مدل E-Cu این امکان را دارد که گرمای بدن را به برق تبدیل کند و با آن موبایل را شارژ کند. این موبایل بی‌نظیر را پاتریک هایلند طراحی کرده است. او که یک طراح قدرتمند انگلیسی است پشت این دستگاه را با مس طراحی کرده است.

حرف E در E-Cu مخفف Environment به معنی اطراف و Cu مخفف Copper به معنی مس است. یکی از نکات جالب در این موبایل نداشتن صفحه لمسی است. این گوشی به شکل موبایل‌های کلاسیک طراحی شده است و یک صفحه نمایش کوچک به همراه دکمه‌های ساده دارد.

این موبایل با هر سطح گرمی شارژ می‌شود. یعنی از نظر تئوری از یک رادیاتور گرفته تا جیب شلوار می‌تواند باتری این گوشی را شارژ کند. البته این مدل هنوز به بازار راه پیدا نکرده است و در مرحله تئوری فعلا باقی مانده است. اما از آنجایی که شارژ کردن موبایل امروزه یکی از معضلات بشر است، این اختراع می‌تواند زندگی را راحت‌تر کند چون معمولا زمانی که با موبایل کار نداریم آن را در جیب شلوارمان می‌گذاریم مخصوصا اگر بدانیم شارژ هم می‌شود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا