تکنولوژی

سرمایه‌گذاری اچ‌تی‌سی روی استارت‌آپ واقعیت مجازی

در حالی که بخش گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی هنوز با چالش‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند، این شرکت به شدت به‌دنبال سرمایه‌گذاری در حوزه تکنولوژی واقعیت مجازی است. 

به گزارش وب‌سایت Appy-Geek، اچ‌تی‌سی که در سال جاری از نسل اول هدست واقعیت مجازی خود یعنی وایو رونمایی کرده بود، حالا به‌دنبال برنامه‌ریزی برای پشتیبانی هرچه بیشتر از این محصول است. این پشتیبانی می‌تواند اچ‌تی‌سی را به یکی از بازیگران اصلی حوزه واقعیت مجازی تبدیل کند. در همین راستا، اچ‌تی‌سی 5 میلیون دلار روی یکی از شرکت‌های سیلیکون‌ولی به نام Steel Wool Studios سرمایه‌گذاری کرده است. شرکتی که پایه‌گذاران آن، کارکنان سابق استودیو تولید انیمیشن پیکسار هستند. اگرچه جزئیات بیشتری از این سرمایه‌گذاری منتشر نشده اما این روند نشان می‌دهد اچ‌تی‌سی عزم خود را جزم کرده تا فعالیت بیشتری در حوزه واقعیت مجازی داشته باشد. 

این دو شرکت پیش از این هم با هم همکاری‌هایی داشته‌اند. به عنوان مثال، استارت‌آپ Steel Wool پیش از این یک بازی واقعیت مجازی با عنوان ‘Quar: Battle for Gate 18’ را برای Vive عرضه کرده بود. علاوه بر این، عنوان‌های دیگری مانند ‘Mars Odyssey’ هم در مرحله تولید قراردارند که گفته می‌شود در تاریخ 9 سپتامبر به‌طور رسمی پیش روی کاربران هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی قرار خواهند گرفت. با این وجود، این استارت‌آپ خود را به کار روی پلتفرم واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی محدود نکرده و برنامه‌‌هایی هم برای عرضه عناوین جذاب برای Oculus Rift و پلی‌استیشن وی‌آر سونی دارد. 

اچ‌تی‌سی به‌ تازگی واحد فعال در حوزه واقعیت مجازی خود را به بخشی مستقل تحت عنوان HTC Vive Tech Corporation منتقل کرده است تا به گفته مسئولان این شرکت، اکوسیستمی جهانی برای توسعه واقعیت مجازی ایجاد کند. در میان برنامه‌های اچ‌تی‌سی برای توسعه پلتفرم واقعیت مجازی می‌توان به اختصاص سرمایه 100 میلیون دلاری این شرکت به شتاب‌دهنده Vive X اشاره کرد که تاکنون به رشد حداقل 33 استارت‌آپ فعال در این حوزه کمک کرده است. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا