تکنولوژی

همه رونمایی‌های روز نخست IFA 2016

IFA 2016 را مهمترین رویداد تکنولوژی در اروپا می‌دانند که رفته رفته جای نمایشگاه  Cebit را در این منطقه گرفته است. این کنفرانس به‌طور رسمی از تاریخ دوم تا هفتم سپتامبر  ( ۱۱ تا ۱۶ شهریور ) برگزار می‌شود  اما تاریخ برگزاری کنفرانس‌های خبری برندهای مختلف، 31 آگوست و یکم سپتامبر ( دیروز و امروز ) بوده است. در این دو روز، حجم زیادی از اخبار و اطلاعات مربوط به محصولات جدید برندهای مختلف منتشر می‌شود. در اینجا نگاهی داریم به معرفی‌های کنفرانس‌های خبری در روز نخست: 

سامسونگ

شرکت سامسونگ در روز اول IFA 2016 از ساعت هوشمند جدید خود یعنی Gear S3 رونمایی کرد. محصولی که از سیستم‌عامل تایزن بهره می‌برد و بدنه آن از جنس فولاد ضدزنگ است و قاب دور صفحه‌نمایش آن امکان چرخش دارد. صفحه‌نمایش 1.3 اینچی با رزولوشن 360 در 360 پیکسل، قابلیت ارتباطی LTE، تکنولوژی MST برای استفاده از سیستم پرداخت الکترونیکی Samsung Pay، اسپیکر و میکروفون ویژه برقراری تماس، جی‌پی‌اس، وای‌فای، بلوتوث و فشارسنج از دیگر مشخصات این ساعت هوشمند است. 

ضخامت Gear S3 از 44 میلی‌متر در نسل پیشین (Gear S2) به 46 میلی‌متر افزایش یافته است. این محصول از تراشه دوهسته‌ای Exynos با فرکانس کاری یک گیگاهرتز، 786 مگابایت رم، 4 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی و باتر 380 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. این ساعت هوشمند، استاندارد IP68 را هم در خصوص مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار یدک می‌شود. نسخه کلاسیک این ساعت فاقد قابلیت ارتباطی LTE بوده و نسخه ضخیم‌تر یعنی Frontier این قابلیت ارتباطی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. سامسونگ مدعی شده با یک‌بار شارژ می‌توانید 3 تا 4 روز از این ساعت استفاده کنید. 

صفحه‌نمایش این ساعت هوشمند از گوریلا گلس SR+ که به‌طور ویژه برای ساعت‌های هوشمند طراحی شده، بهره می‌برد که مقاومت بیشتری در مقابل خط و خش دارد. هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت این محصول اعلام نشده اما احتمالا تا پیش از پایان سال جاری شاهد عرضه این ساعت به بازار خواهیم بود.

لاجیتک

لاجیتک در نمایشگاه IFA از اولین ماوس بدون صدا رونمایی کرد.

لاجیتک M330 Silent Plus و M220 Silent در هنگام کلیک کردن کاربر، علی‌رغم انتقال حس فشردن کلید، هیچ صدایی تولید نمی‌کنند. 

لنوو

لنوو مراسم خود در IFA 2016 را با رونمایی از چند لپ‌تاپ شروع کرد. یوگا 910 که ادعا شده باریک‌ترین لپ‌تاپ جهان است، در هنگام بسته بودن درب، 14.3 میلی‌متر ضخامت دارد. این در حالی است که محصول یادشده باریک‌ترین کانورتیبل مجهز به پردازنده Core i اینتل هم به‌حساب می‌آید.

صفحه‌نمایشی با رزولوشن 4K، باتری برای استفاده 15.5 ساعته (برای صفحه‌نمایش 1080p)، ویندوز 10 و وزن 1.38 کیلوگرمی از دیگر مشخصات این محصول است. فروش این لپ‌تاپ با قیمت پایه 1299 دلار از اکتبر آینده آغاز خواهد شد. 

لنوو از یوگا بوک، لپ‌تاپ-تبلت هیبریدی جدید خود که امکان استفاده از اندروید مارشملو یا ویندوز 10 را دارد و از صفحه‌کلید لمسی به نام Create Pad بهره‌مند شده نیز رونمایی کرد. این محصول از یک قلم ویژه هم پشتیبانی می‌کند.

Miix 510 هیبریدی دو در یک با صفحه‌نمایش جدا شونده هم با قیمت شروع 500 دلار از اکتبر به بازار عرضه می‌شود. علاوه بر این، یوگا تب 3 پلاس، تبلت اندرویدی ارزان‌قیمت با صفحه‌نمایش 2K هم با قیمت 299 دلار معرفی شد. 

موتورولا

موتورولا به عنوان زیرمجموعه لنوو، از Moto Z Play به عنوان ارزان‌ترین گوشی از سری Moto Z رونمایی کرد. نکته قابل توجه در خصوص این محصول، امکان استفاده از لنز ویژه شرکت هاسلبلاد در قالب طرح موتومد است که عکس‌برداری با کیفیت بالا را برای کاربران فراهم می‌کند.

این محصول از صفحه‌نمایش 5.5 اینچی AMOLED بارزولوشن تمام اچ‌دی، دوربین 16 مگاپیکسلی در پشت و 5 مگاپیکسلی واید در جلو، تراشه اسنپ‌دراگون 625، سه گیگابایت رم، باتری 3510 میلی‌آمپرساعتی و اندروید 6.0.1 بهره می‌برد. موتوزدپلی از 8 سپتامبر و با قیمت 408 دلار از طریق ورایزون و با قیمت 449 دلار به صورت آنلاک عرضه خواهد شد.

ایسوس

شرکت ایسوس از زن‌واچ 3 به عنوان یکی از اولین دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی که از تراشه جدید اسنپ‌دراگون 2100 کوالکام بهره می‌برد رونمایی کرد. این ترکیب به معنای بهبود 25 درصدی مصرف باتری و امکان استفاده از تکنولوژی شارژ سریع HyperCharge در این ساعت هوشمند است. صفحه‌نمایش 1.39 اینچی OLED این ساعت از رزولوشن 400 در 400 پیکسل بهره می‌برد. 

 

ایسوس از چند نمایشگر جدید هم در کنار زن‌بوک 3 رونمایی کرد. این محصول، با به‌روزرسانی سخت‌افزاری، حالا از پردازنده Core i7 Kaby Lake بهره‌مند شده است. در میان نمایشگرها هم ZenScreen MB16AC با وزن 800 گرم و ضخامت 8 میلی‌متر، سبک‌ترین و نازک‌ترین نمایشگر قابل حمل جهان با رزولوشن تمام اچ‌دی است که اهمیت بیشتری در مقایسه با محصولات دیگر داشت. 

ایسر

رونمایی محصولات ایسر، به‌طور ویژه به لپ‌تاپ‌های جدید اختصاص داشت. ایسر در این رویداد از Swift 7 به عنوان باریک‌ترین لپ‌تاپ جهان رونمایی کرد. این در حالی است که لنوو هم چنین ادعایی را در معرفی محصول جدید خود داشت. با این وجود، این محصول اولین لپ‌تاپی است که با ضخامت 9.98 میلی‌متری، دسته جدیدی را برای لپ‌تاپ‌هایی که قرار است ضخامت آن‌ها کم‌تر از یک‌ سانتی‌متر باشد، ایجاد کرده است. این لپ‌تاپ با بدنه تمام آلومینیومی، از صفحه‌نمایش 13.3 اینچی IPS بهره می‌برد. 

در کنار این محصول، لپ‌تاپ 14 اینچی سوئیفت 5 هم با صفحه‌نمایش لمسی معرفی شد. سوئیفت 3، لپ‌تاپ ارزان‌قیمت این مجموعه است که از پردازنده اینتل پنتیوم یا سلرون در کنار 4 گیگابایت رم بهره می‌برد. ایسر در دسته کانورتیبل یا لپ‌تاپ‌های تبدیل شدنی هم از Spin 7 ( به همراه Spin 5 و Spin 3) رونمایی کرد. این لپ‌تاپ از لولای 360 درجه‌ای بهره می‌برد و امکان استفاده به عنوان تبلت را هم پیش روی کاربر قرار می‌دهد. 

لپ‌تاپ 21 اینچی ایسر با صفحه‌نمایش خمیده و صفحه‌کلید مکانیکی با عنوان Predator 21 X هم یکی از جذاب‌ترین محصولات ایسر در این نمایشگاه بود. این لپ‌تاپ از پنج فن، پردازنده Core i7 و دو گرافیک کارت Nvidia GTX بهره می‌برد. بهره‌مندی از سیستم رهگیری حرکت چشم کاربر از دیگر مشخصه‌های قابل توجه این محصول است. 

Bang and Olufsen

B&O از نسل جدیدی از اسپیکرها با عنوان BeoSound 1 رونمایی کرد. این محصول که در واقع اسپیکر قابل حمل بی‌سیم با کیفیت بالا است، امکان کنترل به‌واسطه استفاده از گوشی‌های هوشمند را برای کاربر فراهم می‌کند و صدایی 360 درجه را در کنار قابلیت‌هایی مانند Google Cast، ایرپلی و DLNA پیش روی کاربران قرار می‌دهد. BeoSound 2 به عوان نسخه قدرتمند‌تر، از سه آمپلی‌فایر اضافه بهره می‌برد. این شرکت از تلویزیون جدید 4K با عنوان BeoVision Horizon هم رونمایی کرد. این محصول، شرایط پخش محتویات را بر اساس وضعیت محیط پخش یعنی اتاق یا سالن شما تنظیم می‌کند. این تلویزیون با قیمت پایه 3300 دلار روانه بازار خواهد شد.

Nubia

 

Nubia به عنوان زیربرند ZTE، در نمایشگاه IFA 2016 از محصول جدید خود یعنی گوشی هوشمند Nubia Z11 رونمایی کرد. این محصول از دوربین 16 مگاپیکسلی (با کیفیتی هم‌پای دوربین‌های DSLR)، صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن تمام اچ‌دی، پردازنده اسنپ‌دراگون 820 و چهار (یا شش) گیگابایت رم بهره می‌برد. این محصول از ماه سپتامبر با قیمت 550 دلار برای نسخه 4 گیگابایت رم و 660 دلار برای نسخه 6 گیگابایت رم به بازار عرضه می‌شود. 

پاناسونیک

اگرچه بخش اعظمی از کنفرانس پاناسونیک در IFA 2016 به بحث در خصوص شهرهای هوشمند و قابلیت‌های ارتباطی درون منازل مربوط می‌شد اما این شرکت از رونمایی محصولات الکتریکی و الکترونیکی هم غافل نشد. 

پاناسونیک در IFA 2016 از نسخه اولیه یک تلویزیون OLED جدید رونمایی کرد. علاوه بر این، DMP-UB700 به عنوان بلوری پلیر جدید این شرکت هم پیش روی بازدیدکنندگان قرار گرفت. 

 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا