تکنولوژی

نسل جدید گوریلا گلس با تمرکز بر ساعت‌های هوشمند

شرکت کورنینگ، نسل جدید شیشه‌های گوریلا گلس مدل SR+ را به مرحله توسعه رسانده است که علاوه بر استقامت در برابر ضربه، مقاومت بالایی هم در برابر خط و خش دارد.

به گزارش وب‌سایت Cnet، این شیشه‌های جدید، به‌طور ویژه برای استفاده در ساعت‌های هوشمند به بازار عرضه خواهند شد. به گفته اسکات فارستر مسئول بخش نوآوری کورنینگ، به زودی از اولین ساعت هوشمند مجهز به شیشه SR+ رونمایی خواهد شد. این شرکت گفت‌وگوهایی را هم با برندهای تولیدکننده ساعت‌های مچی سنتی آغاز کرده تا این شرکت‌ها را هم به استفاده از شیشه‌های جدید تشویق کند.

در حال حاضر گوریلا گلس به گزینه پیش‌فرض اکثر گوشی‌های هوشمند تبدیل شده اما کورنینگ قصد دارد محصولات خود را در بازارهای دیگر مانند تولید خودرو و مسکن هم به‌کار بگیرد. SR+ که مخففی برای “Scratch resistant” یا “مقاوم در برابر خش” است، یکی از خروجی‌های پروژه Phire بوده و با هدف توسعه بازار تحت پوشش کورنینگ در حوزه ساعت‌های هوشمند، دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی و حتی ساعت‌های مچی کلاسیک به مرحله توسعه رسیده است. این پروژه با هدف ترکیب قابلیت‌های گوریلا گلس یعنی استقامت در مقابل ضربه با ویژگی مقاومت در برابر خط و خش (نظیر آنچه در رقبای گوریلاگلس نظیر یاقوت کبود مشاهده می‌کنیم) کلید خورده است.

در حال حاضر کورنینگ از گوریلا گلس در ساعت‌های هوشمندی مثل Samsung Gear و نسخه ارزان‌قیمت‌تر اپل واچ استفاده می‌کند. با این حال، در بخش ساعت‌های لوکس همچنان استفاده از صفحه‌نمایش‌های یاقوتی گزینه اول شرکت‌های سازنده به‌حساب می‌آید. فارستر معتقد است در بخش گوشی‌های هوشمند، مقاومت در برابر ضربه اهمیت زیادی دارد اما در خصوص ساعت‌های هوشمند، مقاومت در برابر خط و خش مهم‌تر است و همین امر کورنینگ را به تولید محصولی جدید وادار کرده است.

رونمایی از SR+ در حالی انجام شده که حدود یک ماه پیش، کورنینگ از گوریلا گلس 5 برای استفاده در گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها رونمایی کرد. نسل پنجم گوریلا گلس در مقایسه با نسخه‌های قبلی، توانایی بیشتری در تحمل ضربه از ارتفاعی بیشتر (تا 1.6 متر) دارد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا