تکنولوژی

استارت‌آپ‌های حاضر در Y Combinator را بشناسیم

شتاب‌دهنده استارت‌آپی Y Combinator دو مرتبه در هر سال نمایشی را از جدیدترین استارت‌آپ‌های تحت پشتیبانی خود در مقابل مدعوین به این رویداد ویژه می‌گذارد. نمایش تابساتی Y Combinator که در قالب رویدادی با عنوان Summer 2016 Demo Day از تاریخ 22 تا 24 آگوست برگزار می‌شود، در روز اول شاهد حضور استارت‌آپ‌های مختلف بود. نکته قابل توجه اینکه سرمایه‌گذاری برون مرزی این شتاب‌دهنده روی استارت‌آپ‌ها جواب داده و 30 درصد از این مجموعه حاضر را شرکت‌های فعال در خارج از مرزهای آمریکا تشکیل دهند. در روز اول، تمرکز استارت‌‌آپ‌ها روی محصولات و خدمات بخش مصرف‌کنندگان، ابزارهای توسعه‌دهندگان، امنیت، سخت‌افزار، بازارهای آنلاین و امور غیرانتفاعی بود. در روز دوم هم شاهد معرفی استارت‌آپ‌ها در بخش خدمات شرکتی، بیوتکنولوژی و فینتک بوده‌ایم.

 

Joy

استارت‌آپ Joy راهکار خاصی را برای کمک به زوجین ایجاد کرده که با راه‌حل‌های نرم‌افزاری، برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم عروسی به بهترین نحو ممکن را امکان‌پذیر می‌کند.

 

JustRide

این استارت‌آپ هندی، سرویس به‌اشتراک‌گذاری سفر را در این کشور و با کاهش 25 درصدی هزینه‌های کرایه تاکسی راه‌اندازی کرده است. استفاده از اینترنت اشیا نیز به این استارت‌آپ کمک کرده تا رفتار راننده‌ها را زیرنظر بگیرد و آن‌ها را رد یا تایید صلاحیت کند.

 

Exponent

این استارت‌آپ، امکان توسعه آسان نسخه‌های اندرویدی و iOS برنامه‌های کدنویسی شده به زبان جاوا اسکریپت را امکان‌پذیر می‌کند. این استارت‌آپ از فریمورک React Native برای این کار استفاده می‌کند.

 

Airfordable

این استارت‌آپ که رشد ماه به ماه آن 53 درصد اعلام شده، به‌کاربرانی با بودجه کم،  امکان مشخص کردن برنامه پرواز برای سفر به شهرهای دیگر و پرداخت هزینه به‌صورت هفتگی را خواهد داد تا افراد کم‌بضاعت‌ هم بتوانند سفرهای مناسبی را تجربه کنند.

 

GoGoGrandparent

این استارت‌آپ، واسطه‌ای میان سالمندان و تکنولوژی‌های جدید است. با استفاده از سرویس‌های GoGoGrandparent امکان درخواست تاکسی و یا حتی خرید مواد غذایی و دارو، با یک تماس مهیا می‌شود.

 

ZeroDB

ZeroDB در قالب ارائه سرویس‌های ابری با قابلیت رمزگذاری، از داده‌های حساس شرکت‌ها و یا کاربران به‌صورت کاملا امن محفاظت می‌کند.

 

Fabric

در دنیای امروز که منابع زیادی صرف مبارزه با بیماری‌های مرتبط با کهولت سن نظیر از دست دادن حافظه می‌شود، Fabric با ایجاد پایگاه داده‌ای قابل جستجو شامل تعاملات و موقعیت‌های مکانی افراد، حافظه قابل‌جستجویی را برای سالمندان و افراد دارای اختلالات حافظه بازسازی می‌کند.

 

Skylights

این استارت‌آپ با تولید هدست‌های واقعیت‌ مجازی مخصوص، تجربه تماشای فیلم در سفرهای هوایی را برای مسافران دلچسب‌تر می‌کند.

 

HayWheel

این استارت‌آپ، مواد اولیه کم‌یاب که با روش‌های دستی تهیه می‌شوند را برای طبخ غذا در اختیار رستوران‌ها قرار می‌دهد.

 

DevColor

این استارت‌آپ عام‌المنفعه، به‌منظور آموزش سیاه‌پوستان در جهت افزایش فرصت‌های شغلی و رفع تبعیض در استخدام راه‌ افتاده است.

 

Iris Automations

استارت آپ Iris امکان اضافه‌شدن سخت‌افزاری کوچک به هواپیماهای بدون سرنشین را فراهم کرده تا با استفاده از دید رایانه‌ای و Deep Learning، پهپادها نقشه‌های سه‌بعدی را در اطرافشان شبیه‌سازی کنند.

 

Techmate

این استارت‌آپ، راه‌حل‌هایی را برای برطرف کردن مشکلاتی مانند قطعی برق در خانه‌های هوشمند دارد.

 

LookLive

این استارت‌آپ با تحلیل عکس افراد سرشناس، مارک و مدل لباس‌های آن‌ها را برای شما مشخص می‌کند تا خریدی مشابه با سلبریتی‌ها داشته باشید.

 

Luminostics

این استارت‌آپ، کیت ویژه‌ای را برای اتصال به گوشی‌های هوشمند تولید کرده که با قرارگرفتن خون، ادرار و یا بزاق کاربر در کارتریج آن، اطلاعات حیاتی وضعیت سلامتی را در مدت 15 دقیقه، در خروجی به او نشان می‌دهد.

 

Airo Health

این استارت‌آپ، کالری ورودی به بدن شما را در قالب یک‌ دستگاه الکترونیکی پوشیدنی به‌طور خودکار رصد می‌کند.

 

New Incentives

این استارت‌آپ غیرانتفاعی، پاداش‌هایی را برای جلوگیری از گسترش HIV و یا خطر آلودگی، پیش روی مادرانی قرار می‌دهد که نوزادان خود را در مراکز درمانی مجاز به‌دنیا می‌آورند و به سراغ مراکز غیرمجاز نمی‌روند.

 

MessageBird

این استارت‌آپ، رابط کاربری نرم‌افزاری خود را برای ارسال پیامک و پیغام‌های صوتی برای شرکت‌هایی مثل اوبر، اسکایپ و حتی دومینوز پیتزا قرار داده است.

 

Burrow

این استارت‌آپ، سرویس‌های ویژه را برای خرید مبلمان‌هایی که در عرض یک هفته برای مشتری ارسال می‌شوند و حتی مونتاژ آن‌ها بدون استفاده از ابزاری خاص انجام‌پذیر است، عرضه کرده است.

 

Miso

Miso سرویس‌های نظافت منزل را در قالب راهکارهای آنلاین در اختیار مشتریان می‌گذارد. در قالب فعالیت این استارت‌آپ در کره جنوبی، هر هفته رشد 13 درصدی برای آن به ثبت رسیده است.

 

Multiply Labs

این استارت‌آپ امکان پرینت سه‌بعدی قرص‌هایی حاوی ویتامین و املاح مورد نیاز بدن را بسته به درخواست مشتریان فراهم می‌کند.

 

Sixa

استارت‌آپ Sixa راهکارهای ابری را در خدمت واقعیت مجازی قرارداده تا نیاز کاربران به استفاد از سخت‌افزارهای قدرتمند برای به‌کارگیری هدست‌های واقعیت مجازی مرتفع شود.

 

ConstructVR

این استارت‌آپ، پلتفرمی برای استفاده هر چه بیشتر از نرم‌افزارهای واقعیت مجازی را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها آماده کرده است.

 

Simbi

این استارت‌آپ، راهکاری را برای کاربرانی که زمان زیادی برای ارائه خدمات دارند اما به همان اندازه، فاقد پول کافی برای دریافت سرویس‌های مختلف هستند فراهم کرده است. به عنوان مثال، شما به دیگران یوگا یاد می‌دهید و فرد مقابل، منزل شما را تمیز می‌کند.

 

Aptonomy

این استارت‌آپ، هواپیماهای بدون سرنشین را برای محافظت از مکان‌های حساس عرضه کرده است. این پهپادها امکان فیلم‌برداری از محیط و یا حتی برخورد فیزیکی با افراد شرور حاضر در محل را دارند.

 

Mentat

این استارت‌آپ تصمیم دارد فرایند ارسال درخواست و رزومه برای موقعیت‌های شغلی را به‌طور کامل تغییر دهد. این روند از طریق خودکارسازی ارسال رزومه، ثبت نام برای فرصت‌های شغلی جدید و حتی زمان‌بندی مصاحبه برای فرد انجام می‌شود.

 

Women Who Code

هدف از راه‌اندازی این استارت‌آپ عام‌المنفعه، ایجاد روش‌هایی برای فعالیت و حضور بیشتر زنان در حوزه برنامه‌نویسی است. این استارت‌آپ موقعیت‌های شغلی مناسب برای این افراد را نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

 

Metapacket

این استارت‌آپ مدعی است اولین شرکت امنیتی است که جلوگیری از آلودگی سیستم‌ها توسط بدافزارها را با کنترل کامل ترافیک خروجی از رایانه‌ها انجام می‌دهد. این استارت‌آپ تشخیص می‌دهد که آیا ترافیک خروجی از رایانه توسط انسانها ایجاد شده‌ یا عومل دیگری در ایجاد آن دخالت دارند.

 

Raptor Maps

این استارت‌آپ با استفاده از سنسورها و پهپادها به کشاورزان خبر می‌دهد که چه قسمتی از زمین آن‌ها محصول بیشتری می‌دهد و یا استفاده از چه کود یا بذری نتیجه بهتری دارد.

 

Scale

Scale امکان استفاده از رابط کاربری نرم‌افزاری را به توسعه‌دهندگان می‌دهد تا بتوانند در محیط شرکت‌ها و سازمان‌ها، فرایندهای تکراری مثل کنترل کیفیت را انجام دهند.

 

SimpleCitizen

این استارت‌آپ به‌طور خاص، روی فرایند بررسی و تنظیم مستندات ویژه مهاجران به ایالات متحده امریکا تمرکز دارد.

 

Yoshi

این استارت‌آپ، خدمات ویژه خودروها را برای مشتریان عرضه می‌کند. پرکردن باک خودرو، فروش تمیزکننده‌های موتور، تعویض لاستیک‌ها، تعویض برف‌پاک‌کن‌ها و حتی شستن خودروها در مجموعه خدمات این استارت‌آپ است.

 

Squire

این استارت‌آپ، امکان نوبت‌دهی به مشتریان آرایشگاه‌ها را از طریق گوشی‌های هوشمند ممکن ساخته تا راهکاری جدید را جایگزین تماس‌های تلفنی و یا استفاده از نرم‌افزارهای قدیمی کند.

 

Vote.org

این استارت‌آپ غیرانتفاعی، تمرکز خود را روی مدیریت بزرگ‌ داده‌ها گذاشته است تا با استفاده از آنها در کارزارهای انتخاباتی به نامزدها کمک کند و به این ترتیب می‌تواند پیش‌بینی بهتری را از عملکرد احزاب و کاندیداها ارائه دهد.

 

Coub

تخصص این استارت‌آپ تولید کلیپ‌های تصویری پشت سرهم و کوتاه برای تاثیرگذاری بیشتر در مخاطبانی است که حوصله تماشای ویدئوهای طولانی را ندارند و فقط منتظرند تا قسمت‌های مهم و حساس را ببینند.

 

Xberts

این استارت‌آپ، پلتفرمی را برای ایجاد رابطه کارآمد میان کاربران و تولیدکنندگان، بسته به نظرات مثبت صاحبنظران ایجاد کرده است.

 

Lollicam

استارت آپ Lollicam که سال گذشته در کره جنوبی راه‌اندازی شد امکان ایجاد محتویات ویدئویی با استفاده از استیکرها را فراهم می‌کند.

 

OMG Digital

OMG Digital محتویات ویژه با تمرکز روی گوشی‌های هوشمند را برای رشد هرچه بیشتر زیرساخت‌های ارتباطاتی در قاره آفریقا تولید می‌کند.

 

Wallarm

این استارت‌آپ، پیشینه‌ای را از استفاده روزانه کاربران از برنامه‌ها و رابط‌های کاربری نرم‌افزاری ایجاد می‌کند. پس از این، Wallarm از این پایگاه داده‌ای برای هوشمند سازی مقابله با حملات نفوذگران استفاده می‌کند.

 

The Athletic

این شبکه اجتماعی با به‌خدمت گرفتن تحلیلگران و نویسندگان برتر شبکه‌های مختلف محتویات ورزشی را در پلتفرم بدون تبلیغاتش به کاربران ارائه می‌کند.

 

Smartsite

این استارت‌آپ دستگاه ویژه‌ای را به‌منظور شناسایی و اندازه‌گیری ذرات آلوده معلق در هوا و تشعشعات ماورا بنفش در کارگاه‌های تولیدی و ساختمانی تولید کرده است.

 

Suiteness

این استارت‌آپ اتاق‌های خاص و منحصر به‌فرد هتل‌ها را در اختیار مسافران خاص که به دنبال مکان استقرار مجلل در طول سفر خود هستند قرار می‌دهد.

 

Mosaic

این استارت‌آپ شما را در خصوص خرید دستگاه‌های ویژه استفاده از اینترنت اشیا راهنمایی می‌کند. پس از این نیز فرد متخصصی را برای نصب تجهیزات به منزل شما می‌فرستد.  

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا