تکنولوژی

پاداش مایکروسافت برای کاربران مرورگر اج

شرکت مایکروسافت با اجرای برنامه‌ای به نام Microsoft Rewards، به کاربران ویندوز10 که از مرورگر اج برای وبگردی استفاده کنند پاداش می‌دهد. به گزارش وب‌سایت Techtimes، مایکروسافت معتقد است مرورگر اج بازده انرژی خوبی دارد و عملکرد بهتری را هم در مقایسه با کروم و فایرفاکس به نمایش می‌گذارد. با این وجود، چیزی در حدود 75 درصد از کاربران ویندوز 10 همچنان از این مرورگر استفاده نمی‌کنند.

مایکروسافت امتیازاتی را برای کاربران سرویس‌های خود مانند مرورگر اج، بینگ و یا خرید از مایکروسافت استور درنظر می‌گیرد. دست آخر، این کاربران امتیازهای جمع‌آوری شده را با کوپن‌هایی برای استفاده از سرویس‌های آمازون، اسکایپ، استارباکس و یا نسخه بدون تبلیغ اوت‌لوک عوض خواهند کرد. مایکروسافت فعالیت کاربران در اینترنت را بررسی می‌کند تا مطمئن شود در یک ماه 30 ساعت از مروگر اج استفاده کرده‌اند. در این بررسی، جابه‌جایی ماوس رایانه کاربر برای اطمینان از تقلب نکردن او زیر نظر گرفته می‌شود. کاربرانی که می‌خواهند از این طرح استفاده کنند باید موتور جستجوگر بینگ را هم به عنوان گزینه پیش‌فرض برای انجام جستجو به‌کار بگیرند.

با توجه به اینکه در این طرح مایکروسافت مجبور است تا فعالیت‌های کاربران را زیرنظر بگیرد، مشخص نیست این برنامه تا چه حدی کاربران ویندوز 10 را به استفاده از اج تشویق می‌کند. مایکروسافت به‌تازگی نتایج مطالعاتی را هم منتشر کرده که در آن عنوان شده اج از نظر میزان مصرف باتری، بر فایرفاکس و کروم برتری دارد. مایکروسافت در قالب طرح به‌روزرسانی جدیدش نمایش خودکار محتویات فلش را هم در مرورگر اج غیرفعال کرده تا فقط بعد از کلیک کاربر روی این محتویات، نمایش آن‌ها شروع شود. این روند، هم به کاهش مصرف باتری در مرورگر اج کمک می‌کند و هم عملکرد مثبتش را بدون ایجاد تاثیرات منفی روی محتویاتی که در صفحات وب می‌بینید تضمین می‌کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا