تکنولوژی

نت‌فلیکس به سبک کره شمالی

مقامات کره شمالی قصد دارند شبکه استریم محتویات نظیر آنچه در نت‌فلیکس شاهد هستیم را به مرحله بهره‌برداری برسانند. به گزارش وب‌سایت Forbes و به نقل از NK News، از ‌نظر تئوری شهروندان کره شمالی از این پس این امکان را خواهند داشتند تا برنامه‌های مورد علاقه خود را به صورت آنلاین و از طریق به‌کارگیری ست‌تاپ باکسی به نام Manbang دریافت و مشاهده کنند. با این تفاسیر، کره‌ای‌ها می‌توانند تا پنج شبکه مختلف، مستندهای تولیدشده از سوی شرکت‌های دولتی و جدیدترین اخبار در خصوص فعالیت‌های کیم‌جونگ‌اون را دریافت کنند و یا مطالب روزنامه دولتی Rodong Sinmun را مطالعه کنند.

برنامه‌های این شبکه‌ها با نظارت کامل دولت پخش می‌شوند و هیچ خبری از محتوای متنوع آنلاین مانند برنامه‌های نت‌فلیکس و آمازون پرایم نیست. با این وجود، هنوز نمی‌توان پیش‌بینی کرد که آیا این پروژه، برپایه استفاده از سرویس‌دهی تلویزیونی بر بستر پروتکل‌های اینترنتی (IPTV) است و یا نمایش ویدئو براساس تقاضای مشتری (VOD).

قسمت پیچیده‌ ادعای مسئولان کره شمالی برای رونمایی از سرویس پخش آنلاین ویدئو آن است که تقریبا هیچ اینترنتی در این کشور وجود ندارد و سرویس‌هایی که در اختیار جمعیت اقلیت این کشور قرار گرفته‌ نیز با محدودیت‌های فراوان دولتی عرضه شده‌اند. بر اساس گزارش بانک جهانی، جمعیت کره شمالی 25.2 میلیون نفر عنوان شده اما از این تعداد تنها 3 میلیون‌نفر به طرح‌های ارتباطی روی گوشی‌های همراه دسترسی دارند. این در حالی است که از این طرح‌ها به هیچ‌وجه نمی‌توان برای برقراری ارتباطات بین‌المللی استفاده کرد. برخی تحلیلگران نیز معتقدند کره شمالی فاقد زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی سرویس پخش آنلاین با این سبک و سیاق است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا