تکنولوژی

مایکروسافت و MIT خالکوبی می‌کنند

خالکوبی‌های براقی که در تصویر خبر می‌بینید، فقط برای زیبایی نیستند. این خالکوبی‌ها حاصل مدتها زحمت دانشمندان MIT و تیم تحقیقات مایکروسافت است. این خالکوبی‌ها “DuoSkin” نام دارند و احتمالا خالکوبی‌های آینده بشر همگی به همین شکل خواهند بود. این طرح‌های جذاب علاوه بر زیبایی به دستگاه‌های شما متصل هستن و می‌توانید دستگاه‌های هوشمند خود را با اینها کنترل کنید.

در ابتدا می‌توان از این خالکوبی‌ها به‌جای ترک‌پد لپ‌تاپ استفاده کرد و یا به‌جای صفحه موبایل می‌توانید اینها را لمس کنید. علاوه بر این، می‌توانند تا حد کمی نقش صفحه نمایش را بازی کنند و با دمای بدن شما تغییر رنگ هم بدهند.

یکی از کاربردهای جالب دیگر این تکنولوژی این است که حافظه هم دارد و می‌توان تگ NFC در آن ذخیره کرد. این یعنی خیلی راحت بلیت سینما یا کنسرت را می‌توانید به خالکوبی دستتان انتقال دهید.

نکته جالب این است که به گفته محققان مایکروسافت این خالکوبی‌ها می‌تواند هر طرح دلخواهی را داشته باشد و با رنگ طلایی و نقره‌ای چاپ شود. یکی از دانشمندان MIT در ادامه می‌گوید پیش از این هم خالکوبی‌های دیجیتالی داشته‌ایم اما هرکسی حاضر نبود آنها را روی بدنش داشته باشد اما این خالکوبی‌های هم زیبا هستند و هم هر طرحی را می‌شود با آنها ساخت.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا