تکنولوژی

سقوطِ سودِ فاکسکان

میزان فروش آیفون‌های تولیدی شرکت اپل، تاثیرات منفی بر سطح درآمد کوپرتینویی‌ها داشته است. این در حالی است که تامین‌کنندگان تجهیزات سخت‌افزاری گوشی‌ هوشمند اپل و یا شرکت‌های دخیل در امر تولید و عرضه این محصول نیز از این تاثیرات در امان نمانده‌اند.

به گزارش وب‌سایت فون‌آرنا، اپل در حالی در سه‌ماهه سوم سال مالی جاری 40.4 میلیون دستگاه آیفون به فروش رسانده که این رقم، کم‌تر از فروش 47.5 میلیون آیفون در سه‌ماهه مشابه در سال گذشته است.

همین امر باعث شده Japan Display که نیمی از درآمد خود را از فروش تجهیزات سخت‌افزاری به اپل تامین می‌کند، پس از کاهش میزان فروش آیفون‌های تولیدی اپل از دولت ژاپن درخواست کمک مالی کند. Foxconn نیز از کاهش 31 درصدی سود خود در سه‌ماهه دوم، در مقایسه با سال گذشته میلادی خبر داده است. این شرکت مونتاژ قسمت اعظمی از آیفون‌های تولیدی اپل را برعهده دارد.

با این وجود، اپل همچنان به آینده فروش پرچمدار خود خوش‌بین است و از سفارش آماده‌سازی 72 تا 78 میلیون دستگاه آیفون 7 برای عرضه در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی خبر داده است. علی‌رغم همزمانی سه‌ماهه چهارم میلادی با تعطیلات سال نو، وال‌استریت پیش‌بینی کرده چیزی در حدود 65 میلیون آیفون در این مدت به فروش برسد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا