تکنولوژی

حملات گسترده و دامنه‌دار بات‌نت‌ها به لینکدین

تبهکاران سایبری از مجموعه وسیعی از بات‌نت‌ها برای حمله به شبکه اجتماعی LinkedIn و سرقت اطلاعات کاربران استفاده کرده‌اند. 

به گزارش وب‌سایت SiliconBeat در شکایت جدیدی که از سوی مسئولان لینکدین به مقامات قضایی ایالات متحده آمریکا ارائه شده، اینچنین عنوان شده که مجموعه‌ای  از حملات دامنه‌دار بر علیه این شبکه اجتماعی، از دسامبر 2015 میلادی آغاز شده‌ و همچنان ادامه دارند. در قالب این حملات، اشخاص و یا شرکت‌هایی با هویت نامشخص با استفاده از نرم‌افزارهای خودکارسازی شده (یا همان بات‌ها) دست به استخراج اطلاعات از حساب‌های کاربری لینکدین زده‌اند. 

هنوز مشخص نیست که متخصصان لینکدین تا چه اندازه‌ای توانسته‌اند لایه‌های دفاعی را در برابر این حملات نفوذگران ایجاد کنند اما بر اساس محتویات این دعوی حقوقی، یکی از راه‌های اصلی استفاده شده توسط مجرمان سایبری برای نفوذ به این شبکه اجتماعی مسدود شده اما همچنان حملات از شاخه‌های مختلف ادامه دارد. لینکدین مدعی شده مجرمان سایبری اطلاعات سرقت شده از کاربرانش را در اختیار افراد دیگر قرارداده‌اند و همین امر توافق منعقد شده میان این شبکه اجتماعی و کاربرانش را برای محافظت از اطلاعات، نقض کرده است. آن‌طور که از شواهد امر پیداست، مجرمان سایبری به سرقت اطلاعات بسنده نکرده و صفحات جعلی فراوانی را نیز در این شبکه اجتماعی ایجاد کرده‌اند. 

لینکدین در شکایت خود از مجموعه‌ای از شبکه‌های رایانه‌ای خودکارسازی شده و هماهنگ با عنوان بات‌نت به عنوان ابزاهای نفوذ یاد کرده و علی‌رغم مشخص نبودن هویت این مجرمان، در قسمت اطلاعات متشاکی از آن‌ها با عنوان “John Does” یاد کرده است. لینکدین مدعی است سرویس‌دهنده‌های اینترنتی، شبکه‌های اینترنتی و آدرس‌های IP را شناسایی کرده که با این حملات ارتباط دارند. 

این در حالی است که تمامی صفحات جعلی ایجاد شده توسط مجرمان سایبری نیز به‌طور کامل از این شبکه اجتماعی حذف شده‌اند. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. من اینستام مینویسته تازه سازی خوراک انجام نشد ولی چند وقته دارم اینستارو چرا اینجوریه ارور میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا