تکنولوژی

ببینید: فیلم‌برداری ناسا از قدرتمندترین راکت جهان

دوربین ویژه ناسا فیلم‌برداری جدیدی را ثبت و ضبط کرده است که جزئیات بیشتری از عملکرد قدرتمندترین راکت جهان را نشان می‌دهد.

به گزارش واشنگتن‌تایمز، جدیدترین آزمایش انجام شده روی بوستر QM-2 که در ایالت یوتا آمریکا انجام شد، توسط دوربین استریو ایکس با محدوده دینامیکی بالا یا همان HiDyRS-X سازمان فضایی ناسا تصویربرداری شده است. فیلم‌برداری از این رویداد که در تاریخ 5 اگوست توسط هزاران نفر رصد می‌شد، اطلاعات با ارزشی را به محققان سازمان فضایی آمریکا می‌دهد.

Howard Conyers کارشناس دینامیک سازه در مرکز فضایی ناسا در این خصوص می‌گوید: “واقعا از تماشای ویدئوی ضبط شده از این رویداد شگفت‌زده شده‌ام. در این تصاویر حتی حرارت اگزوز و نازل‌ها و عملکرد آن‌ها به‌خوبی قابل مشاهده است”.

این دوربین از طریق ضبط چندین‌باره ویدئوهای تصویر آهسته در شرایط نوری متفاوت آن‌هم به‌طور یک‌جا، تمامی محتویات ضبط شده را با هم ترکیب می‌کند تا در نهایت ویدئویی با محدوده دینامیکی بالا پیش روی بیننده قرار گیرد. نتیجه کار، ویدئویی با کیفیت بالا است که به محققان حتی امکان مطالعه گازهای خروجی از راکت را هم خواهد داد.

این رویداد، آخرین مرحله آزمایش بوستر QM-2 پیش از بهره‌برداری از آن در سال 2018 خواهد بود. بدنیست بدانید توان خروجی از این راکت تا حدی زیاد بود که علاوه بر ایجاد لرزش شدید در زمین، یکی از کابل‌های الکتریکی هم بریده شد. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا