تکنولوژی

یکصد فروشگاه Macy’s تعطیل می‌شود

صاحبان فروشگاه‌های زنجیره‌ای Macy’s که از برندهای مطرح بازار خرده‌فروشی در آمریکا به حساب می‌آید سیاست جدیدی را به‌منظور حرکت سریع به سمت فروش آنلاین در پیش گرفته‌اند. بر این اساس، تا اوایل سال 2017 میلادی 100 فروشگاه فیزیکی این برند به سرویس‌دهی خود پایان خواهند داد.

به گزارش و‌ب‌سایت Philly، این تصمیم در ادامه تعطیلی 38 فروشگاه این برند از بهار سال جاری تاکنون عملی خواهد شد. تحلیلگران معتقد تعطیلی 15 درصد از 728 فروشگاه این برند در ایالات متحده آمریکا مهر تاییدی است بر انگیزه مسئولان این شرکت برای تغییر ساختار و ارائه خدمات برپایه ذائقه جدید مشتریان در عصر دیجیتال.

Madeline Hurley تحلیلگر IBISWorld در این خصوص می‌گوید: “در طول چندسال اخیر، Macy’s تعطیلی فروشگاه‌های خود را با توجه به افزایش سود فروش آنلاین در مقایسه با سودی که از فروش در فروشگاه‌های فیزیکی نصیب این شرکت می‌شود عملی کرده است. از سوی دیگر، این برند با فروش فروشگاه‌های فیزیکی خود می‌تواند مسیر تازه‌ای را برای درآمدزایی ایجاد کند.”

لازم به ذکر است که براساس برآوردهای انجام شده، برخی فروشگاه‌های فیزیکی این برند در صورتی که با تغییر کاربری به عنوان آژانس‌های املاک استفاده شوند، سوددهی بیشتری را به همراه خواهند داشت. 

Macy’s اعلام کرده علی‌رغم تعطیلی 15 درصد از فروشگاه‌های فیزیکی، سیاست‌هایی را برای تداوم حضور در بازار خواهد داشت. بر این اساس، تداوم حضور در 49 ناحیه جغرافیایی از مجموع 50 بازار مهم خرده‌فروشی آمریکا از جمله فیلادلفیا اجرایی خواهد شد. Macy’s در حال حاضر 12.6 درصد از سهم بازار 167.8 میلیارد دلاری خرده‌فروشی در آمریکا را در اختیار دارد. بازاری که مشتریان آن سریعا در حال مهاجرت به سمت استفاده از خدمات فروشندگان آنلاین هستند. 

نکته قابل توجه اینکه پس از اعلام تعطیلی 100 فروشگاه جدید برند Macy’s، ارزش سهام این شرکت با افزایش 17.1 درصدی (5.81 دلاری) به 39.81 دلار رسید.

 

مرتبط : 

روایتی از سود‌آوری و رقابت‌پذیری در خرده‌فروشی

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا