تکنولوژی

ربات خبرنگار واشنگتن پست از المپیک گزارش می‌دهد

واشنگتن پست برای پوشش مسابقات المپیک ریو یک ربات خبرنگار را به کار گرفته است. 

این ربات که یک برنامه نرمافزاری است در کنار سایر تیم این روزنامه برای پوشش مسابقات المپیک ریو به کار گرفته میشود و نام آن هلیوگراف است. 

این ربات با بهرهگیری از هوش مصنوعی اطلاعات ورزشی را از شرکت stats.com گرفته و آن را به صورت متنهای کوتاه در آورده در توییتر واشنگتن پست، فیسبوک مسنجر این روزنامه و یا از طریق آمازون Echo  به صورت صوتی پخش میکند

این ربات قرار است حدود ۳۰۰ گزارش از این نوع در طول دوران مسابقات تهیه کند اما وبلاگ واشنگتن پست نه فقط توسط این ربات بلکه از سوی سایر گزارشگران این روزنامه در ریو و واشنگتن به روزرسانی خواهد شد. 

به گفته مقامات این روزنامه به کارگیری ربات هلیوگراف باعث حذف حتی یک خبرنگار هم در از این روزنامه نشده است. 

تحریریه واشنگتن پست از سال ۲۰۱۳ که جف بزوس آن را خریداری کرد ۱۴۰ روزنامه نگار را به خود اضافه کرده است. 

به رغم به کارگیری این ربات که در گزارش آمارها و ارقام به کار خواهد آمد واشنگتن پست تاکید زیادی داری که تنها انسانها میتوانند روایتها را بازگو کنند.

هلیوگراف قرار است امشب اولین گزارش خود را از مدالهای المپیک ارایه کند بر اساس گفته مسوولان واشنگتن پست گزارشهای این ربات قرار نیست قبل از انتشار توسط دیگران بازبینی و ویرایش شود و تنها بعد از انتشار روی آنها نظارت صورت خواهد گرفت. این ربات مکانیزم چک کردن اطلاعات دقیقی دارد این سیستم تحلیل دیتا را به صورت خودکار انجام میدهد و اگر اشکالی را در نتایج بیابد به طور خودکار آن را به گزارشگران پست اطلاع میدهد. 

این گزارشگر رباتیک شش ماه قبل در این روزنامه متولد شده است. این برای نخستین بار نیست که یک رسانه از رباتی به این شکل در ارایه اطلاعات استفاده میکند. چندین رسانه دیگر نیز پیش از این استفاده های محدودی را از رباتهای مشابه آغاز کردهاند. 

هلیوگراف بعد از مسابقات المپیک قرار است در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نقش فعالی را داشته باشد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا