تکنولوژی

رونق کسب و کار رستوران ها با بازی پوکیمون

یکی از پاتوق های  مشتریان طرفدار بازی محبوب پوکیمون گو  رستورانی به نام Heavy Seas Alehous در واشنگتن است .

مری پارک مدیر این رستوران می‌گوید: “از وقتی این بازی وارد بازار شده، همه گوشی به دست هستند- وقتی وارد رستوران می شوند، وقتی غذا می خورند و تا آخرین لحظه که خارج می شوند سرشان در گوشی هایشان است و به دنبال انگشت ها و صورتک پنهان این بازی می گردند. البته من خیلی طرفدار بازی کردن نیستم و به همین دلیل واقعا سر در نمی‌آورم که چه خبر است!”

مری پارک ولی یک چیز را خوب میداند: از زمانیکه این بازی دو هفته پیش منتشر شده، و یکی از قسمت های مخصوص نوشیدنی این رستوران به عنوان مکان داغ انتخاب شده،کسب و کار این رستوران هم سکه شده است حتی با وجود اینکه مشتریان همیشه پشت گوشی های خود پنهان هستند.

در منطقه واشنگتن، رستوران ها،مغازه ها هتل های بسیاری اعلام کرده‌اند که شاهد تجمع علاقه مندان بازی Pokemon بوده‌اند. این علاقه‌مندان در این مکان‌ها در حال جمع کردن تخم مرغ، توپ و داروهای جادویی این بازی هستند. طبق آمار شرکت تحلیلی برنامه های موبایل Sensor Tower ، این بازی بیش از 30 میلیون بار دانلود شده که سودی معادل 35 میلیون دلار به سازندگان آن هدیه کرده است.

بسیاری از شرکت های تجاری هنوز اعلام نکرده اند که به طور غیر مستقیم چقدر از این بازی منفعت کسب کردند ولی بسیاری هم عنوان کردند که روزهای خوب و پر رونقی را به دلیل جذابیت این بازی تجربه می کنند.

پیاده روی کلاب Showbar که یکی دیگر از محل های داغ مخصوص این بازی محسوب می شود، در طی چند روز اخیر همیشه پر از افراد گوشی به دست درحال بازی بوده، حتی بسیاری از افراد بعد از ورود به کلاب همچنان به بازی ادامه می دهند. صاحب این کلاب عنوان کرده که میزان جذابیت این بازی برای مردم باور نکردنی است.آنها حتی بعد از ورود به کلاب پشت میزهای خود می نشینند و فقط به گوشی های خود خیره می شوند.

جیمز اسپارک 51 ساله هز هفته پیش درگیر این بازی همراه با تکنولوژی واقعیت افزوده شده است.حالا وی به مرحله 15 رسیده و دائما محل خوردن قهوه یا ناهار خو را بر اساس مکان های داغ این بازی انتخاب می کند.

اسپارک که تکنیسین انجمن آموزش ملی است عنوان کرد که هفته پیش زمانیکه در صف  رستورانی منتظر پیتزایش بود توانست سه هیولای پوکمن را شکست دهد  و محل را به فتح خود درآورد! 

جذابین کسب منفعت از طریق این بازی به حدی بالاست که حتی کتاب فروشی  Politic & Prose در شمال غرب واشنگتن اقدام به خرید برنامه ایی کرده که از طریق آن شخصیت های نایاب این بازی درآن مکان قابل دسترسی هستند و به همین صورت افراد زیادی را به مغازه خود کشانده است.

همینطور مدیر بار Nellie’s در خیابان یو، با پرداخت 6 دلار برای همین طعمه ها هفته گذشته افراد زیادی را به بار خود جذب کرده است.به گفته وی به محض راه اندازی این برنامه تقریبا 250 نفر بعدازظهر همان روز به مغازه اش سرازیر شدند.

Pokemon Go ، این بازی جذاب ظاهرا علاوه بر بازیکنانی که به سمت خود جذب کرده ، غیر مستقیم باعث خوشحالی بسیاری از افراد دیگر شده است.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا