تکنولوژی

Slack دو میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرد

شرکت اسلک، استارت‌آپ محبوب در حوزه مدیریت اتاق‌های گفتگوی مجازی برای شرکت‌های بزرگ، با بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری درون شرکتی خود چیزی در حدود 2 میلیون دلار روی شرکت‌ها و تیم‌هایی که با پلتفرم این شرکت ادغام شده‌اند سرمایه‌گذاری کرده است. به گزارش بلومبرگ، سخنگوی این شرکت روز سه‌شنبه از آغاز 11 طرح جدید سرمایه‌گذاری روی کسب و کارهایی مانند Abacus،  پلتفرم تحلیل رفتار و داده‌ها که گزارش هزینه‌ها را خودکارسازی می‌کند و Konsus، سرویسی که برقراری ارتباط با فریلنسرهای در دسترس را امکان‌پذیر ساخته، خبر داد. در طول هفت ماه گذشته اسلک 1.97 میلیون دلار سرمایه‌گذاری روی 14 شرکت مختلف داشته و این در حالی است که سرمایه‌گذاران دیگر نیز 30 میلیون دلار به این تیم‌ها کمک کرده‌اند.

Katie Wattie سخنگوی اسلک در این خصوص می‌گوید: ” این سرمایه‌گذاری‌ها، تمایل اسلک برای ایجاد اکوسیستمی از بهترین سرویس‌ها و نرم‌افزارهای ویژه کسب و کار را نشان می‌دهد. اکوسیستمی که تاثیرگذاری اسلک را در مقایسه با آنچه به تنهایی قادر به انجام آن است افزایش خواهد داد.” اسلک در ماه دسامبر نیز صندوق سرمایه‌گذاری 80 میلیون دلاری را راه‌اندازی کرد که حرکتی کم‌نظیر برای استارت‌آپی که رونمایی از محصول آن (پلتفرم گفتگو و به‌اشتراک‌گذاری فایل برای شرکت‌ها) تنها دو سال پیش انجام شده به حساب می‌آید. در تحلیل‌های اخیر، ارزش اسلک 3.8 میلیارد دلار عنوان شده است. اگرچه سرمایه‌گذاری تجاری در این ابعاد معمولا در قلمرو فعالیت شرکت‌های بزرگ‌تری مانند آلفابت، اینتل و یا Salesforce است اما توانایی اسلک برای جذب سریع سرمایه‌ سرمایه‌گذاران، این شرکت را در موقعیتی قرارداه تا با بهره‌گیری از سرمایه جذب شده منبع درآمد جدیدی برای خود دست و پا کند. مسئولان این شرکت امیدوارند این راهکارهای استراتژیک برای آن‌ها بازده مالی مناسبی را به همراه داشته باشد.

Slack مقادیر سرمایه‌گذاری‌های انجام شده را دقیقا مشخص نکرده اما بازه‌ای از 100 هزار تا 250 هزار دلار را می‌توان برای هر مورد از این سرمایه‌گذاری‌ها درنظر گرفت.بدنیست بدانید براساس آمار منتشر شده در 25 ماه می سال جاری، اسلک سه میلیون کاربر فعال روزانه داشته و در میان شاخص‌ترین مشتریان این شرکت می‌توان از تیکت‌مستر، دانشگاه هاروارد و سامسونگ الکترونیکس یاد کرد. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا