ایرانشبکه‌های اجتماعی

اسلک عذرخواهی کرد اما تو باور نکن!

همه کسانی که از ایران اکانت خود را حتی یکبار هم باز کرده بودند بلاک شدند!

اسلک (Slack) پنجشنبه گذشته نامه‌ای برای تمام کاربران ایرانی خود فرستاده و از مسدود شدن اسلک برای آنها خبر داد. این حرکت اعتراضات فراوانی را به همراه داشت و البته خیلی هم طول نکشید. اسلک بعد از یک روز مجدد اکانت‌ها را فعال کرد و امروز هم از کاربران عذرخواهی کرد.

البته این به این معنی نیست که کاربران ایرانی تحریم نمی‌شوند و در واقع اسلک از کسانی عذرخواهی کرد که ایرانی نیستند و فقط برای مدت کوتاهی (مانند مسافرت) اکانت‌ آنها در ایران وصل شده است.

به این ترتیب اسلک احتمالا مجدد اکانت کاربرانی که با آی‌پی ایران وصل می‌شوند را مسدود می‌کند. البته ایران در این لیست تحریم تنها نیست و کوبا، کره شمالی، سوریه و بخش Crimea در اوکراین هم شامل این تحریم هستند.

اسلک گفته است که کاربران را بر اساس آی‌پی آنها تحریم می‌کند، اما توضیح نداد که چه اتفاقی افتاد که این اشتباه پیش آمد. فقط اعلام کرده که کاربران بر اساس ملیت و قومیت حذف نمی‌شوند. ظاهرا این تحریم جدید فقط برای ایرانیانی است که داخل ایران زندگی می‌کنند و عذرخواهی از کاربرانی بوده که در خارج ایران هستند و برای کسب‌وکار خود در ایران و یا در مسافرت به ایران از این سرویس با آی‌پی ایران استفاده کرده‌اند.

باز شدن اکانت آی تی ایران به دنبال اعتراض به اسلک

Sarah (Slack) Dec 21, 7:52 AM PST Hi Shahram Thank you for your patience while we investigated your account access. We’ve reviewed your case and discovered that an error was made and have restored your access. We are very sorry for this mistake, and for the alarm it caused you and your team. We appreciate your understanding, and we will endeavor to do better in future. Please let us know if you continue to experience any difficulties accessing your account. Best, Joanne

 

اسلک از کاربرانی که در ایران زندگی نمی‌کنند و فقط در یک مسافرت به ایران از این آی‌پی متصل شده‌اند عذرخواهی کرد و گفت که کشورهای نامبرده شده شامل تحریم هستند نه افرادی که در آن کشورها فقط به دنیا آمده‌اند. اگر هم کسی به این کشورها سفر کند یا از آی‌پی آنها متصل شود احتمالا اکانتش برای مدت کوتاهی مسدود خواهد شد.

در نهایت اگر شما از این سرویس استفاده می‌کنید حتما با یک آی‌پی خارجی به آن متصل شوید در غیر این صورت این سرویس کار نخواهد کرد و حتی ممکن است اکانت شما برای مدتی غیرفعال شود.

مرتبط: ده اپلیکیشن جایگزین اسلک

از طريق
businessinsider

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا