تکنولوژی

کامپیوترهای انویدیا روی خودروهای ولوو

شرکت Nvidia چهارمین همکاری امسال خود با شرکت‌های خودروسازی را به صورت رسمی اعلام کرد و به نظر می‌رسد که سخت مصمم است در بازار رقابت خودروهای خودران، دیگر رقبا– مانند شرکت اینتل را از میدان به در کند.

موسس و مدیرعامل انویدیا، Jensen Huang روز دوشنبه طی یک سخنرانی در کنگره Automobil  Elektronik  که در کشور آلمان برگزار شد، اعلام کرد که این شرکت تصمیم دارد سیستم سوپرکامپیوتر خود که تحت عنوان سری Drive PX شناخته می‌شود را تا سال 2021 روی خودروهای Volvo تعبیه کند.

Huang همچنین اعلام کرد که انویدیا  قرار است با همکاری شرکت Volkswagen، در زمینه‌هایی مانند استفاده از هوش مصنوعی برای شناخت موقعیت‌های خطرناک حین رانندگی، بهبود جریان ترافیک‌های خیابانی و شناسایی خطرات امنیت سایبری، تحقیقاتی به عمل بیاورد. به علاوه این شرکت همکاری با دیگر شرکت‌های خودروسازی از قیبل Audi، Baidu، Tesla و Toyota را جزو افتخارات خود می‌داند.

یکی از اصلی‌ترین رقبای انویدیا، شرکت اینتل محسوب می‌شود که با همکاری شرکت BMW به روی توسعه پلت فرم خودروهای خودران کار می‌کند. ماه مارس نیز انویدیا در اقدامی رقابتی و جنجالی، شرکت سازنده درایو خودروهای خودران Mobileye را به مبلغ 15.3 میلیارد دلار خریداری کرد.

 شرکت انویدیا از دو دهه پیش به عنوان یکی از اصلی‌ترین سازنده‌های تراشه‌های پردازنده گرافیکی سه بعدی در صعنت ساخت بازی‌های رایانه‌ای، به سرعت محبوب شد. این شرکت حالا با سرعت آهسته‌ای تصمیم دارد جهت عملکرد خود را به سمت خودروسازی تغییر دهد و اقداماتی مانند تهیه قطعات گرافیکی برای سیستم‌های تصویری داخل خودرو( مانند صفحه نمایش لمسی عظیم 17 اینچی خودروی تسلا) را در مسیر دست یابی به این هدف انجام داده است. این شرکت حالا قصد دارد قسمت‌های مهم‌تر، مانند مغز و سیستم اصلی خودروهای خودران را در انحصار خود دربیاورد.

سری Drive PX با استفاده از هوش مصنوعی، اطلاعات عظیمی که توسط یک خودروی خودران دریافت می‌شود را پردازش می‌کند تا خودرو بتواند در سخت‌ترین و حساس‌ترین شرایط، با سرعت و دقت بیشتری واکنش نشان دهد.

Danny Shapiro، مدیر ارشد بخش خودرو شرکت انویدیا در مصاحبه‌ای عنوان کرد:” هدف ما این است که سیستم شرکتمان بتواند شرایط محیط پیرامون خودرو را بهتر از هر سیستم دیگری درک و پردازش کند و با سرعت بسیار بالایی به آن واکنش نشان دهد.”

ولوو از سیستم سوپرکامپیوتر انویدیا برای برنامه Drive Me خود استفاده می‌کند- برنامه آزمایشی که در سال جاری به 100 نفر در کشور سوئد این امکان را می‌دهد تا خودروهای خودران Volvo XC90 SUVs را آزمایش کنند. ولوو قصد دارد از سیستم Drive PX در خودروهای تبلیغاتی خود در سال 2021 استفاده کند. ولوو همچنین با شرکت سوئدی سازنده سیستم‌های امنیتی خودروی Autoliv نیز همکاری دارد تا پلت فرم رانندگی خودران خود را توسعه دهد.

انویدیا همچنین آغاز همکاری خود را با شرکت‌های آئودی و تویوتا نیز در سال جاری اعلام کرد. شرکت تسلا نیز در حال حاضر در خودروهای مدل اس و مدل اکس خود از سیستم Drive PX 2، نسل بعدی سیستم کامپیوتری انویدیا استفاده می‌کند. Drive PX2 که همچنین قرار است در خودروی مدل 3 تسلا که ماه آینده معرفی می‌شود، نیز استفاده شود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا