تکنولوژی

پیشنهاد 32 میلیاردی سافت بنک برای خرید ARM

طبق گزارش شبکه FT، کمپانی ژاپنی SoftBank، قرار است شرکت انگلیسی طراحی میکروپروسسور  ARM  را به قیمت گزاف 32 میلیارد دلار بخرد.

اما دلیل این خرید طبق گفته مسئولان سافت بنک برتری شرکت Arm در انقلاب موبایلی دنیای دیجیتالی امروزی است

کمپانی ARM  شرکت برتر طراحی پردازنده‌های کوچک دیجیتالی ، در واقع این قطعات را نمی سازد و فقط کار طراحی قطعات برای انواع مختلفی از وسایل دیجیتالی را انجام می دهد. این شرکت در حقیقت برند برتر بازار طراحی قطعات موبایل است و شرکت های بزرگی چون اپل و سامسونگ جزو مشتری های همیشگی آن هستند. قطعات طراحی شده توسط این شرکت در دیگر گجت های تکنولوژیک نیز پر طرفدار است. همچنین در بازار محصولات دیگری مانند دیگر قطعات صنعتی و سنسورهای اینترنتی ،  این شرکت همچنان جزو پرطرفدار ترین برند هاست.

تعداد تراشه های موجود در پروسسورهای ARM در سال  2010، 6 میلیارد عدد و  در سال 2015 به رقم 15 میلیارد عدد رسید که این تصاعد برای مدیر عامل شرکت سافت بنک این موفقیت بسیار بزرگ و چشم گیر محسوب می شود.

تنها سوالی که وجود دارد این است که آیا دیگر رقبای سافت بنک به این شرکت اجازه می دهند به تنهایی و راحتی مالک چنین گنجینه ای بشود یا شاهد یک جنگ رقابتی دیجیتال خواهیم بود. اپل، که طبق گزارش ها ، مشتری دسته اول  ARM است و همینطور Intel  که در رقابت با ARM  بازنده شد، دو مشتری بالقوه این کمپانی عظیم هستند.

رقم پیشنهادی سافت بنک، 70 برابر درآمد شرکت ARM در سال گذشته است که رقمی حدود نرخ درآمد سهام فیس بوک است!

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا