تکنولوژی

بروز مشکل در فرایند فروش لینکدین به مایکروسافت

تنش ایجاد شده در فرایند فروش لینکدین به مایکروسافت از آنجایی شکل گرفته که هافمن، موسس و رئیس هیئت مدیره لینکدین مایل به فروش این شرکت در قالب استفاده از راهکار ترکیبی دریافت وجه نقد و سهام مایکروسافت بوده اما سهامداران دیگر این شرکت، نظر متفاوتی دارند.

به گزارش وب‌سایت Virolly، وقتی صحبت از خرید یک شرکت می‌شود، اگرچه قیمت پیشنهادی خریدار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما حقایق مخفی بیشتری نیز در این زمینه وجود دارند که ما در اکثر موارد از آن‌ها بی‌خبریم.

در خصوص قرارداد مایکروسافت و لینکدین، این موضوع در قالب قدرت زیاد موسس این شرکت و البته حجم سهام و قدرت رای‌دهی بالای او خودنمایی می‌کند. 

همان‌طور که می‌دانید خرید لینکدین توسط مایکروسافت با توجه به مبلغ پیشنهادی 26 میلیارد دلاری سروصدای زیادی به‌پا کرد. این در حالی است که هافمن که تنها 11 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد، به سلاحی مخفی یعنی سیستم رای‌دهی 10 به 1 تجهیز شده است. سیستم ویژه‌ای که بر اساس آن به ازای هر یک حق رای برای دیگران، او 10 حق رای داشته و در مجموع، 53 درصد از آرا را کنترل خواهد کرد. 

از سوی دیگر، در صورتی که لینکدین تنها در ازای پرداخت وجه نقد به فروش برسد، هافمن ملزم به پرداخت مالیات قابل توجهی به مبلغ 2.88 میلیارد دلار خواهد بود و البته در طرف مقابل، سرمایه‌گذاران لینکدین به عنوان سهامداران شرکتی که نرخ رشد بالایی را تجربه می‌کند حاضر نیستند در مقابل فروش این شرکت، سهام مایکروسافت به عنوان شرکتی با نرخ رشد پایین را دریافت کنند. 

کشمکش‌ها در نهایت به جایی رسیده که هافمن قرارداد معامله تمام نقدی را با اکراه به امضا رسانده است. با این وجود، او همچنان از امضای پیش‌نویس قراردادی که او را ملزم به ارائه رای مثبت برای انتقال سهامش به مایکروسافت خواهد کرد، سر باز می‌زند زیرا به عقیده او، امضای چنین توافقی به معنای پایان یافتن دوران استفاده او از سیستم ویژه رای‌گیری خواهد بود. 

با این اوصاف، باید منتظر ماند و دید تنش‌های موجود در شرکت لینکدین چه آینده‌ای را برای فروش این شرکت به مایکروسافت رقم خواهد زد.

 

درباره فروش «لینکدین» این مطالب را هم بخوانید :‌

پشت پرده فروش لینکدین به مایکروسافت

خرید لینکدین چه ارزشی برای مایکروسافت دارد

سلزفورس مشتری لینکدین بود

خوشحالترین مرد جهان پس از خرید لینکدین توسط مایکروسافت

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا