تکنولوژی

تصویب قانون تردد خودروهای بدون آینه در ژاپن

کشور ژاپن با تصویب قوانین جدید، به جمع اولین بازارهایی اضافه شده که استفاده از آینه‌‌های سنتی را در خودروها کنار گذاشته‌ و به‌کارگیری سیستم‌های مانیتورینگ را جایگزین راهکارهای قدیمی کرده است. 

به گزارش Caradvice استفاده از دوربین به جای آینه‌های پشتی یا کناری راهکار جدیدی نبوده و در این راستا طرح‌های زیادی مانند آنچه در Lamborghini Urus مشاهده کرده بودیم نیز به بهبود این تکنولوژی کمک کرده‌اند. این در حالی است که برخی خودروهای برند هوندا نیز از دوربین‌های مانیتورینگ واید به جای آینه‌های کناری در محصولات تولیدی استفاده کرده‌اند اما محدودیت‌های قانونی، تا به اینجای کار مانعی برای جایگزینی کامل آینه‌های قدیمی با نسل جدید دوربین‌ها بوده است. 

با این اوصاف، بر اساس گزارش Automotive News، ژاپن قوانین جدیدی را به تصویب رسانده که از تاریخ 17 ژوئن استفاده از سیستم‌های جدید دوربینی را به جای آینه‌های قدیمی امکان‌پذیر می‌سازد. بر اساس گزارش یادشده، در حال حاضر شرکت ژاپنی Ichikoh و شرکت آلمانی Robert Bosch نیز تمهیداتی را برای تامین تکنولوژی‌ها و مولفه‌های مورد نیاز شرکت‌های خودروسازی اندیشیده‌اند. 

ژاپن در به‌کارگیری این تکنولوژی تنها نبوده و انتظار می‌رود اتحادیه اروپا نیز قوانین موجود را در سال جاری میلادی مورد بازبینی قرارداده و استفاده از این تکنولوژی را به‌طور رسمی و قانونی تایید کند. ایالات متحده آمریکا نیز در سال 2018 میلادی به این مجموعه اضافه شده و چین نیز به زودی در این مجموعه قرار خواهد گرفت.

دوربین‌ها در مقایسه با آینه‌ها یعنی رقبای سنتی تکنولوژی جدید، مزایای زیادی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به ایمنی بیشتر و حتی صرفه‌جویی در میزان سوخت مصرفی خودروها اشاره کرد. دوربین‌های جدید دامنه دید گسترده‌تر و زاویه دید بازتر را پیش روی راننده قرار می‌دهند تا امکان مشاهده نقاط کور و قسمت‌هایی که با استفاده از آینه‌های سنتی به راحتی قابل مشاهده نیستند را فراهم سازند.  

سیستم‌های دوربینی می‌توانند به بهبود دید راننده کمک کنند و مانعی برای بازتابش نور به چشم راننده باشند. این تکنولوژی، در تاریکی و آب و هوای بد نیز راهکار مناسبی خواهد بود. صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز به واسطه وزن کم‌تر دوربین‌ها در مقایسه با شیشه‌های سنتی و البته کشیدگی کم‌تر دوربین‌ها در اطراف خودرو (به عنوان مانعی محدودتر در مقابل عبور باد) فراهم شده است. 

اولین محصول دوربین‌دار Ichikoh در واقع آینه عقبی است که از قابلیت فیلم‌برداری زنده با استفاده از دوربین‌های پشتی به نام Smart Rear View Mirror بهره‌مند شده است. این شرکت به عنوان یک برند ژاپنی قصد دارد مانیتورهای ویدئویی را در سطح محصولات متوسط و همچنین سطح پایین از آگوست سال جاری به بازار ژاپن عرضه کند. 

بر اساس پیش‌بینی Ichikoh، تا سال 2023 میلادی چیزی در حدود 29 درصد (یا در حدود 2.3 میلیون دستگاه) خودروی ژاپنی از نمایشگرهای ویدئویی به عنوان آینه‌های داخلی بهره‌مند خواهند شد. علاوه بر این، شرکت یادشده معتقد است 12 درصد یا چیزی در حدود 900 هزار خودرو نیز از دوربین‌های کناری در بیرون خودرو بهره‌مند می‌شوند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا